"No és només una extraescolar" vol recaptar fons per facilitar la participació d’infants i joves en activitats esportives, musicals, artístiques i de lleure
Càritas Lleida ha posat en marxa la campanya "No és només una extraescolar", una iniciativa destinada a recaptar fons per facilitar que infants i joves de famílies en situació de risc d’exclusió social puguin participar en activitats extraescolars i de lleure durant el curs.
La campanya vol visibilitzar que aquestes activitats van més enllà de l’àmbit del temps lliure. Per als infants i joves, participar en activitats esportives, musicals, artístiques o d’altres espais de lleure representa també una oportunitat per fer amistats, formar part d’un grup, descobrir interessos i habilitats, guanyar confiança i establir vincles amb el seu entorn.
Quan una família no pot assumir el cost d’aquestes activitats, els infants poden quedar al marge d’aquests espais de relació i participació. D’aquesta manera, la desigualtat econòmica pot traduir-se també en una desigualtat d’oportunitats per socialitzar, desenvolupar-se i participar en la comunitat.
Una barrera que també pot afectar l’àmbit educatiu
El IX Informe FOESSA alerta que la pobresa limita les possibilitats de participar en activitats de lleure i en espais de socialització. Segons l’informe, aquesta manca d’oportunitats pot tenir conseqüències que van més enllà del temps lliure i repercutir també en l’àmbit educatiu, amb dificultats, entre altres aspectes, en l’accés a estudis superiors o en la possibilitat d’assolir determinats nivells d’ensenyament.
En aquest context, Càritas Lleida assenyala que garantir l’accés a les activitats extraescolars i de lleure és també una manera de contribuir a la igualtat d’oportunitats entre infants i joves.
Amb la campanya "No és només una extraescolar", l’entitat vol reduir aquesta barrera econòmica i facilitar que els infants i joves que acompanya puguin participar en activitats que els interessen i formar part dels espais de relació del seu entorn. El missatge de la iniciativa resumeix aquesta mirada: "No és només una extraescolar. És fer amics. És descobrir què t’agrada. És guanyar confiança. És sentir-te part d’un grup".