Vés al contingut
Catalunya Religió

(Laura Mor –CR/Moià) “Si una terra la trepitges, probablement t'inspira”. L'escolapi Aniol Noguera coordina el nou Camí de Calassanç. Són sis-cents quilòmetres des de Peralta de la Sal, a la Franja, fins arribar a Moià. Aquí Josep de Calassanç va fundar la primera Escola Pia de Catalunya. I és en aquest lloc emblemàtic on descobrim què proposen amb aquest itinerari que es troba en fase de disseny.

“El Camí de Calassanç no és només un projecte geogràfic i turístic. És un projecte que hauria de permetre implicar persones”. Noguera subratlla que l'objectiu no és arribar a un punt concret del mapa sinó “conèixer la terra i conèixer-se a un mateix”. Des de l'Escola Pia presenta el Camí de Calassanç com una oportunitat per implicar-se i millorar l'entorn. Un exemple: el camp de treball amb què un grup de joves va arranjar un antic camí medieval al Pallars Sobirà, un dels trams de l'itinerari.

Conèixer les arrels

La noció de territori hi és molt present. “El fet que el Camí passi per diferents comarques és una manera expressar l'arrelament del projecte de l'Escola Pia al nostre país”, explica. El recorregut transcorre per les comarques del Segrià, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà, l'Alt Urgell, la Noguera, la Segarra, l'Anoia, el Bages i el Moianès. El mes de març es va presentar un primer tram entre Gerri de la Sal i Sort, al Pallars Sobirà.

Els diferents trams recorden els llocs on va viure Josep de Calassanç. “Era una persona que creia fortament, que tenia molta esperança en un món millor i que tenia els peus posats i la mirada a l'Evangeli”, apunta Noguera. I recorda la “idea revolucionària” del fundador de l'Escola Pia, que també és motor del camí: l'educació com a clau de transformació social.

Aquesta és la ruta del Camí de Calassanç traçada a Instamaps:

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.