Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Els darrers dies, des de les escoles cristianes hem escoltat amb preocupació un seguit de declaracions del president, la vicepresidenta, el secretari d'estat d'educació i el delegat a Catalunya del govern de l'Estat, totes donant a entendre que des del Ministeri d’Educació i des del propi govern de l’Estat tenen la intenció de modificar el model d’immersió lingüística a Catalunya amb l’ànim de satisfer la petició d'alguns ciutadans que voldrien incrementar les hores de castellà a les escoles de Catalunya. Les escoles cristianes, com a part del Servei d'Educació de Catalunya, fem nostre l'objectiu que l'alumnat de les nostres escoles tingui un bon domini de les dues llengües oficials a Catalunya.

Volem remarcar que aquest objectiu s’està assolint amb bons resultats, atès que l'estudi comparatiu de les proves de competències bàsiques que realitzen les comunitats autònomes de l’Estat acrediten que els resultats en llengua castellana dels estudiants catalans són els millors de les comunitats autònomes amb llengua pròpia i que estan per sobre dels resultats de la mitjana estatal en aquesta llengua. Aquests resultats avalen que el model lingüístic de Catalunya no va en detriment de la competència dels estudiants en cap de les dues llengües oficials. També evidencien que no es pot establir una correlació entre les hores impartides en castellà i la competència en aquesta llengua. Creiem que els canvis que afecten al sistema educatiu han de perseguir una millora en els aprenentatges de l'alumnat i han de tenir en compte les circumstàncies específiques de cada territori. En aquest cas, a la vista de les dades, no sembla que l'objectiu d'incrementar les hores de castellà sigui aquest.

L'escola necessita un clima d'estabilitat i de tranquil·litat per poder realitzar amb màxima eficàcia la seva tasca i declaracions com aquestes no ajuden, puix generen neguit i incertesa.

El model d’immersió lingüística ha donat uns resultats contrastats en l’aprenentatge de la llengua i, sobretot, en l’enfortiment de la cohesió social, per això l’escola cristiana de Catalunya es posa al costat de totes les escoles del país en defensa d’aquest model, que ha estat una peça clau en la construcció d’una societat inclusiva.