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S’atansa Sant Jordi i sempre va bé tenir a mà una llista de llibres suggerents d’allò que un cerca i li interessa. Us passo un llistat que m’he anat elaborant al llarg d’aquests darrers anys sobre arquitectura i art religiós. Com deia aquell... bon profit!
  • Alavedra, I. (2007). Converted Churches. Antwert, Bèlgica: Tectum Publishers.
  • Aymar, J; Grané, F; Oliver-Bonjoch J; Puig, E. (2006). Simbologia religiosa en l’art occidental. Barcelona: Edimurtra.
  • Azara, P. (2005). Castillos en el aire. Barcelona: Gustavo Gili.
  • Balthasar, H. U. (1985). Gloria. Vol. 1: La percepción de la forma. Madrid: Encuentro.
  • Balthasar, H. U. Sólo el amor es digno de fe. Salamanca: Sígueme.
  • Benítez, C. P. (2009). Arquitectura de Templos Sagrados. Barcelona: Reditar Libros.
  • Bouyer, L. (2000). Arquitectura y litúrgia. Bilbao: Grafite.
  • Castel-Branco, I. (2004). Camins efímers cap a l'etern. Barcelona: Cruïlla.
  • Carazo, E ; Otxotorena, JM (1994). Arquitecturas centralizadas. El espacio sacro de planta central. Salamanca: Universidad de Valladolid.
  • Cobián, E. F. (2006). Arquitecturas de lo sagrado. Memoria y proyecto. La Coruña: Netbiblio.
  • Cobián, E. F. (2005). El espacio sagrado en la arquitectura española contemporánea. Santiago de Compostela: COAG.
  • Daelemans, B. (2010). Spiritus loci: À l’écoute d’un bâtiment, La Lettre de l’Esprit. Paris: Centre Sèvres.
  • Daelemans, B. (2011). Ontroerend goed: Over onroerend goed dat niet onberoerd laat, a Ruimten voor heiliging: Over liturgie, kerkgebouwen en hun interieur, ed. Joris Geldhof, Leuvense Cahiers voor Praktische Theologie 13. Antwerpen: Halewijn.
  • Daelemans, B (2012). “Tillich and the Spilled Coffee Cup: The Breakthrough of the Spirit in Contemporary Church Architecture,” a Bulletin of the North American Paul Tillich Society, ed. Frederick J. Parrella, 38/1.
  • Elíade, M. (2012). El sagrat i el profà. Barcelona: Fragmenta.
  • Elizondo, V. (1997). Guadalupe, Mother of the New Creation. Maryknoll, N.Y: Orbis Books.
  • Espín, O. (1997). The Faith of the People: Theological Reflections on Popular Catholicism Maryknoll, N.Y: Orbis Books.
  • Evdokimov, P. (1991). El arte del icono. Teología de la Belleza. Madrid: Publicaciones Claretianas.
  • García-Rivera, A. (2009). The Garden of God: A Theological Cosmology. Collegeville, MN: Fortress Press.
  • García-Rivera, A. (2008). On A New List of Aesthetic Categories, a Theological Aesthetics After Von Balthasar, ed. O. V Bychkov i James Fodor, Ashgate studies in theology, imagination, and the arts. Aldershot, Hampshire, England: Ashgate
  • Gerhards, A. (2002). Versus Orientem – versus populum: Zum gegenwärtigen Diskussionsstand einer alten Streitfrage. ThRv 98
  • Gil, P. (1999). El templo del siglo XX. Barcelona: Ediciones del Serbal.
  • Gruchy, J. W. (2008) Christianity, Art and Transformation: Theological Aesthetics in the Struggle for Justice, 1a ed. New York: Cambridge University Press.
  • Guardini, R. (2006, 2ª). El espíritu de la litúrgia. Barcelona: Centre de Pastoral Litúrgica.
  • Hernández, J.-P. (2010). Antoni Gaudí: La palabra en la piedra. Santander: Sal Terrae.
  • Jetsonen, J. (2003). Sacral Space. Modern Finnish Churches. Helsinky: Rakennustieto.
  • Josep Maria Vilaplana Ribas, Josep Maria Martínez-Marí, Mn. Francesc Camprubí. (1965). Conversaciones de arquitectura religiosa. Barcelona: Patronato Municipal de la Vivienda.
  • Krämer, J. (2001) Offener Raum und orientierte Versammlung, Gottesdienst 35
  • Lorenzer, A. (1984). Das Konzil der Buchhalter: Die Zerstörung der Sinnlichkeit. Eine Religionskritik. Frankfurt am Main: Fischer-Taschenbuch-Verlag
  • McCracken, E. (2000) Reterritorialized Spirituality: Material Religious Culture in the Border Space of San Fernando Cathedral, Arizona Journal of Hispanic Cultural Studies 4.
  • McDannell, C. (1995) Material Christianity: Religion and Popular Culture in America. New Haven, Conn: Yale University Press.
  • McNamara, D. (2012). Cómo leer iglesias. Madrid: H. Blume
  • Otto, R. (1980). Lo santo. Lo racional y lo irracional en la idea de Dios. Madrid: Alianza Editorial.
  • Plazaola, J. (2006). Arte Sacro Actual. Madrid: BAC.
  • Plazaola, J. (1965). El arte sacro actual. Madrid: BAC.
  • Plazaola, J. (1973). Futuro del arte sacro. Bilbao: Mensajero.
  • Puguin, A. N. (1841). The true Principles of Pointed or Chrisitian Architecture. London: John Weele.
  • Puig, A. (2010). La Sagrada Família segons Gaudí. Comprendre un símbol. Barcelona: Pòrtic.
  • Ratzinger, J. (2005). El espíritu de la litúrgia. Una introducción. Madrid: Ediciones Cristiandad.
  • Ratzinger, J. (1986). “Eastward- or Westward-Facing Position? A Correction,” a The Feast of Faith: Approaches to a Theology of the Liturgy, tr. Graham Harrison. San Francisco: Ignatius Press.
  • Ribera, R. (2007). El diàleg interreligiós. Barcelona: Fragmenta.
  • Rodríguez, A. (2002). La arquitectura de los jesuitas. Madrid: Edilupa.
  • Roguet, A. Construir y transformar Iglesias. Barcelona: Estela.
  • Rose, M. (2001). Ugly as Sin: Why They Changed Our Churches from Sacred Places to Meeting Spaces and How We Can Change Them Back Again. Omaha, NE: Sophia Institute Press.
  • Rozman, M; Jou, D (2011). La expresividad en la creación. Barcelona
  • Rykwert, J. (1985). La idea de ciudad. Madrid: Hermann Blume.
  • Sebastián, S. (1994). Mensaje simbólico del arte medieval. Madrid: Encuentro.
  • Schell, D. (2002). Rending the Temple Veil: Holy Space in Holy Community, a Searching for Sacred Space: Essays on Architecture and Liturgical Design in the Episcopal Church, ed. John Ander Runkle, New York: Church Publishing.
  • Schwarz, R. (1958). The Church Incarnate: The Sacred Function of Christian Architecture, trans. Cynthia Harris. Chicago: Regnery. [Vom Bau der Kirche. Heidelberg: Verlag Lambert Schneider, 1938]
  • Terri, J. G. (2009). Gaudí, entre l'arquitectura cristiana i l'art contemporani. Barcelona: Publicacions de l'Abadia de Montserrat.
  • Uwe, M. (2004). Turning Towards the Lord: Orientation in Liturgical Prayer. San Francisco: Ignatius Press.
  • Valverde, J. M. (1959). Cartas a un cura escéptico en matéria de arte contemporáneo. Barcelona: Seix Barral.
  • Vega, A. (2010). Sacrifio y creación en la obra de Rothko. Madrid: Siruela.
  • Vogel, C. (1967). La croix eschatologique, a Noël, Épiphanie Retour du Christ, ed. A. M. Dubarle, B. Botte et al. Paris: Cerf.
  • Nicholas Wolterstorff, N. (2008). Beyond Beauty and the Aesthetics in the Engagement of Religion and Art, a Theological Aesthetics After Von Balthasar, ed. O. V Bychkov i James Fodor, Ashgate studies in theology, imagination, and the arts . Aldershot, Hampshire, England: Ashgate.

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