Vés al contingut

Per saber-ne més

Fitxers adjunts
Document
Com ja va fer esment aquest portal, el passat dimecres dia 6 de novembre va tenir lloc la inauguració de l’exposició “Tenen ulls i no hi veuen” a l’Espai Von Balthasar (notícia), dins del Festival MultiArt, que clourà el proper dia dimarts dia 3 de desembre amb el concert de “Raül Benéitez i els encordats” a les 19:30 al mateix local del CCU (C/ Villarroel 81, baixos)
Des de la coordinació de l’esdeveniment es va convidar al despatx d’arquitectura T113 (A la fotografia: Eloi Aran, Marona Viladot i Giuseppe Giacalone) a participar-hi, proposta que vam acceptar tot i la inicial estranyesa que suposa la presència del món tècnic en un acte d’aquestes característiques. La nostra aportació es va plasmar en un plafó titulat “Aletheia. Reil·luminar per descobrir l’espai de la fe”, que condensa imatges de diferents obres realitzades en aquests darrers anys relacionades amb el tema proposat (el podeu mirar en el pdf adjunt). No puc afirmar de forma rotunda que siguin exemplars (tot i que vam rebre la felicitació d’unes feligreses de la Basílica de Santa Maria del Pi, on vam fer la reforma del cancell d’entrada), però sempre tenen el valor de ser obres construïdes. Us copio a sota el text del plafó tot convidant-vos visitar-lo abans de la clausura.
“La mirada de l’arquitectura sobre l’espai sagrat té com a tasca fer visible el misteri, la veritat darrera. Aletheia és un mot grec que vol dir “veritat” i que prové de la contracció de la partícula negativa “a” i “lethos”, que vol dir “cobert o amagat”. La veritat pot ser quelcom que es des-cobreix i apareix de sobte a la vista de la persona que la cerca.

Us proposem una mirada per diferents intervencions sobre espais sagrats en els quals la il·luminació materialitza el misteri de forma que convida a l’usuari a descobrir l’espai de la fe. Algunes d’aquestes intervencions es caracteritzen per destacar l’element de la creu, ja sigui retroil·luminant-la (Cancell de Santa Maria del Pi), perforant-la en el mur per crear un joc d’ombres (Casal Loiola), re-apareixent darrera un pany d’armaris correguts (Escola SEK, Jesuïtes-Gràcia) o destapiant-la d’una finestra (Sant Joan Baptista). En aquests mateixos exemples també hi trobem altres elements que mereixen l’atenció, com la reconversió d’un antic cancell opac en un expositor pels “Gegants del Pi”, l’ús d’un fals sostre tèxtil com a difusor de llum zenital en referència al núvol lluminós i al tabernacle bíblics (Ex 26; Ex 40,34) o el bany de colors dels vitralls sobre una superfície reformada.”

Etapa educativa

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.