La Conferència Episcopal Tarraconense (CET) ha celebrat la seva reunió n. 261 a la Casa d’Espiritualitat Maria Immaculada de Tiana (Barcelona), amb la participació de tots els bisbes de Catalunya. Durant els dos dies de trobada, el 5 i 6 de febrer, s'han abordat temes pastorals, educatius, missioners i socials, amb especial atenció a la promoció de la llengua catalana com a instrument d’integració i cohesió social.
Un dels moments més destacats ha estat la visita del conseller de Política Lingüística de la Generalitat, Francesc Xavier Vila, acompanyat del director d’Afers Religiosos, Ramon Bassas, i de la cap de gabinet del conseller, Montserrat Sendra. Durant el diàleg, s'ha analitzat la situació actual de l’ús del català a Catalunya i s'han presentat diverses propostes per fomentar la seva presència i aprenentatge dins de les comunitats cristianes. Els bisbes han valorat la possibilitat de “col·laboració mútua en el camp de la promoció i l’aprenentatge de la llengua, com a eina d’integració al país”.
A banda de la qüestió lingüística, la reunió ha tractat altres assumptes de rellevància per a l’Església a Catalunya. Romà Casanova, bisbe de Vic, ha informat sobre els Estatuts renovats del Seminari Major Interdiocesà i sobre el viatge a Roma dels seminaristes i formadors, que inclourà una audiència amb el papa Lleó XIV. També s'ha presentat l’itinerari d’implementació del Sínode sobre la sinodalitat, coordinat per Francesc Conesa, bisbe de Solsona, amb materials de suport per a les diòcesis catalanes.
En l’àmbit social i missioner, els bisbes han escoltat els testimonis de la religiosa de les Carmelites Tereses de Sant Josep i Delegada de Missions de l’arquebisbat de Tarragona, Clàudia Figueroa i de Manu Górriz, director del Secretariat de Missions de l’arquebisbat de Barcelona. Així també, han estat informats de les motivacions que han portat la constitució de l’Associació DIGNARA, que agrupa entitats catòliques d’atenció a persones grans i en situació de vulnerabilitat. També s'ha abordat el treball de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya i la seva adaptació a la recent Carta Apostòlica del papa Lleó XIV, centrada en “nous mapes d’esperança”.
Finalment, la CET també ha aprovat diversos nomenaments, entre ells el de Montserrat Carulla Falcó com a nova presidenta de l’Acció Catòlica Obrera, i Fra Eduard Rey i Carles Armengol com a representants de l’Església al Grup de Treball Estable de Religions (GTER).