Vés al contingut
Catalunya Religió

(Bisbat de Girona) El prior i portaveu del monestir de Montserrat, Bernat Juliol, ha dirigit el recés de Quaresma per a preveres i diaques del bisbat de Girona. Sota el lema 'La bondat de Déu et convida a la conversió', Juliol ha animat als religiosos a transformar-se i "ser font de transformació per als altres".

El recés a la Casa Santa Elena de Solius de Girona ha començat amb una primera ponència titulada 'Jesús, tot passant, veié un home que era cec de naixement'. Ha explicat que la conversió és una "experiència fundant", però que Déu "continua trucant cada dia", i ha recalcat que "la trobada amb el Crist no és amb el Déu de la ira sinó amb el de l’amor i la misericòrdia".

"Crist passa, no en tenim cap dubte. El dubte és si el reconeixem o no, si el sabem veure o contemplar", ha afirmat alhora que ha indicat que "si volem fer l’experiència personal amb el Crist cal disposar i vetllar per la nostra mirada". En aquest sentit, ha convidat els assistents a "anar seguint un camí que ens mena cap a la interioritat per tal que després puguem elevar-nos cap a la contemplació d’aquell que és rostre de misericòrdia". I ha posat d’exemple Jesús, en l’experiència a Getsemaní: "La solitud el va portar cap a la comunió amb el Pare". També ha posat en relleu la importància del silenci: "L’experiència espiritual neix i madura en el silenci".

En la segona part del recés d'aquest 1 de març, Juliol ha presentat la ponència 'Veié Jesús allà dret, però no s'adonava que fos ell'. Aquesta ha estat centrada a presentar algunes idees que fan difícil la predicació de Jesús en el món contemporani. Juliol les ha relacionat amb les dificultats que hi ha hagut al llarg de la història del cristianisme, tot assegurant que no es tracta de problemes nous, sinó que "són els mateixos arguments que fa 2.000 anys".

Ha citat, en primer lloc, la subjectivitat, "la dictadura del relativisme de la qual parlava Benet XVI", i ha posat sobre la taula el creixent rebuig al pensament metafísic existent en la nostra societat. Una segona idea ha estat la negació de Crist com a salvador: "El Crist de la història és el mateix que el de la fe", ha remarcat. Tot seguit ha enumerat diferents "heretgies" del llarg de la història, actualitzant els seus continguts als corrents actuals. Una tercera i darrera dificultat que ha ressaltat és la que ell ha anomenat "neoiconoclàstia", i que ha presentat com l’interès actual per arraconar l’Església de la vida pública.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.