Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Laura Mor i M. Eulàlia Muntané –CR/Manresa) Parlar de la vocació educativa i fer-ho en primera persona "és molt difícil". Així ho ha reconegut, sorpresa, Alba Company, que és mestra d'anglès i de religió d'Educació Primària i coordinadora de pastoral a l'escola Vedruna Manresa. Amb aquesta entrevista comencem una petita col·lecció de converses sobre l'educació a l'aula. I ho fem de la mà de professors que senten passió per la seva feina.

"A nosaltres ens agrada dir que som pedagogs de l'exemple", explica l'Alba en aquest vídeo. Recupera així aquella màxima universal de les escoles de mestres del 'tal com som eduquem'. Però l'expressa dient que "el fet educatiu no és només una questió de continguts que es poden aprendre, que es poder ensenyar, ni d'habiltats que es poden desenvolupar; sinó que sobretot en el fet educatiu hi ha una qüestió d'actitud".

"Ser mestre és apassionant"

Aquí hi entren les relacions humanes, un contacte que "sempre és diferent, no és mai igual, encara que facis el mateix tema amb els mateixos alumnes". Per això afirma convençuda que "ser mestre és apassionant" i defineix com a factor determinant "que els nens se sentin acollits i acompanyats". "Educar és un acompanyament", explica.

I la tasca de l'equip de pastoral encaixa plenament amb aquesta filosofia. "En el meu cas personal, la pastoral lliga amb el ser pedagog de l'exemple. La pastoral entesa com una manera de ser i una manera de fer", recorda Company, en el marc d'una escola cristiana, com és Vedruna Manresa.

"Un joc d'aprendre i ensenyar"

"El que fa que un bon dia em dediqui al món educatiu és que a mi m'agrada molt aprendre", explica Alba Company quan li preguntem per la seva vocació. I es refereix a "un joc d'aprendre i ensenyar", per l'intercanvi amb els alumnes, però també amb tot l'equip de professors. "Aprenem junts", hi afegeix. 

A l'escola, conclou, "tot i que hi passem moltes hores, no són feixugues perquè són hores de compartir".