Vés al contingut
Catalunya Religió

(Fundació Pere Tarrés) La Fundació Pere Tarrés ha portat a terme un projecte de tecnologia mòbil com a eina educativa i d’innovació dins els centres educatius de menors a Catalunya on hi ha interns joves privats de llibertat. Durant el curs acadèmic passat, la Fundació Pere Tarrés en col·laboració amb l’agència tecnològica d’esdeveniments, Padcelona, ha realitzat dinàmiques relacionades amb l’ús de les APPs i una gimcana digital a un total de 50 joves interns al Centre de menors L’Alzina (Palau-solità i Plegamans).

Durant la seva estada al centre, els joves interns no tenen accés a internet ni a tecnologia mòbil. Aquest fet ha propiciat que la incorporació de tauletes hagi esdevingut un element motivador en el procés d’ensenyament i aprenentatge del projecte, que vol enriquir i millorar el rendiment acadèmic dels joves. “Fer una activitat amb les noves tecnologies, que és el que dominen, els ha engrescat molt. Tots s’han vist molt còmodes amb aquest material”, afirma Macarena Pedrero Rodríguez una de les mestres del centre l’Alzina.

“La tecnologia és una palanca de motivació”

El projecte ha demostrat que la tecnologia mòbil pot esdevenir una palanca cap a la inserció social de menors i joves que han comès algun delicte. “Estem molt i molt satisfets amb els resultats aconseguits i la nostra intenció és estendre aquesta nova pràctica en altres entorns i realitats però amb la mateixa finalitat, demostrar que la tecnologia és una palanca de motivació en l’educació en el lleure”, assegura Àlex Fernández, director de Programes Educatius de la Fundació Pere Tarrés.

La implementació del projecte s’ha dividit en dos fases. El primer ha estat Sant Jordi, en el que aprofitant la Diada s’ha fet una activitat molt vinculada a la tecnologia amb l’ús de taulestes a través de tres tallers: la creació d’un avatar, de codis QR i d’una animació. I un segon a final de curs, en el que també mitjançant tecnologia s’ha fet una gimcana mòbil on s’ha compartit oci, tecnologia i aprenentatge per diferents espais del recinte a través de la geolocalització.

La finalitat de la segona fase ha estat repassar el contingut curricular fet a classe i treballar competències i valors com l’autonomia, la iniciativa de la persona, el treball en equip i la responsabilitat, entre d’altres.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.