Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(M. Eulàlia Muntané i Glòria Barrete —CR) Amb tan sols tretze anys Mercè Parcerisas tenia ben clar que es volia dedicar a l'educació. Abans de ser mestra va poder fer un tastet del què suposava el món educatiu sent professora de dansa, però les primeres pràctiques com a mestra li van confirmar la vocació. Així ens explica què suposa per a ella la vocació per endinsar-nos dins el projecte educatiu La Salle Bonanova, on actualment és la coordinadora d'Educació Infantil.

"Ser mestra és compartir i conèixer dia a dia els alumnes", afirma somrient. Parcerisas té clar que l'educació en els darrers anys ha donat un pas de gegant i que de les tradicionals classes magistrals s'ha passat a gaudir "de la curiositat dels infants, a aprendre junts i a incentivar les ganes perquè aprenguin tota la vida". Tot el claustre d'infantil és conscient que tenen a les seves mans la base de l'educació, els infants d'infantil, i que són els mestres qui han d'aconseguir que aquesta base "sigui ferma i bona" perquè els infants arribin lluny i sempre tinguin la motivació per aprendre.

Parcerisas reconeix que al sector educatiu se li exigeix sovint massa, però que les hores de més es compensen "amb l'agraïment dels alumnes". Per a la coordinadora d'Infantil el lligam família-escola és vital: "Allà on no arriba la família ha d'arribar l'escola i allà on no arriba l'escola ha d'arribar la família".

Un projecte educatiu integral

Però com es concreta aquesta bona base dins La Salle? El seu projecte educatiu està basat en la idea que recull l'informe Delors que el més important és "l'aprendre a aprendre". Ho desglossen en aprendre a ser, a fer, a conèixer i a conviure. Aquests quatre punts estan immersos en els deu punts del projecte educatiu de La Salle i a Bonanova s'identifiquen ben ràpid a través d'uns murals pintats per Pilarín Bayés i que recullen les idees educatives.

Aquestes idees recullen com a punts forts les intel·ligències múltiples, l'estimulació primerenca, el saber descobrir-li a l'alumne en que pot excel·lir, les noves tecnologies o la robòtica com a eina educativa. "Som una escola molt complerta on no només és important la part acadèmica sinó una formació integral dels alumnes". 

La Salle Bonanova compta amb una escola de música, d'idiomes o una escola esportiva dins el mateix col·legi. Alhora, com la resta d'escoles La Salle, compten amb un projecte d'educació emocional -el projecte Hara- "per a que sàpiguen donar nom als seus sentiments o tinguin una bona autoestima per poder enlairar-se i arribar ben lluny".