Vés al contingut
Catalunya Religió

(IQS) Per segon any consecutiu IQS ha organitzat les Taules Rodones IQS sota el títol "Quin és el millor grau per a mi?", amb l’objectiu d’ajudar a l’alumnat de Batxillerat a resoldre els dubtes que puguin tenir a l’hora d’escollir els estudis universitaris, i orientar-los en la seva elecció de futur. En el transcurs de les sessions, es compta amb el suport d’alumnes d'últims cursos o ja graduats d'IQS dels diferents àmbits, científic, tecnològic i social, que comparteixen les seves pròpies experiències i ajuden a clarificar quin grau s’adapta més a les preferències dels estudiants assistents.

La segona de les tres taules programades per a aquest curs va tenir lloc el passat 16 de març i va estar liderada per alumnes d’IQS de les àrees tècnica, científica i social. Així, per als estudis de Biotecnologia, Química, Enginyeria Química i Farmàcia i Enginyeria en Tecnologies Industrials, hi van intervenir Robert Teixidó, Anna Mas i Joan Gilabert, i per als d’Administració i Direcció d’Empreses (ADE) Josep Nos i Miquel Bernabeu. També va participar a la taula rodona Amadeu Ripoll, en la seva qualitat de director de Recursos Humans d'IQS, que va oferir una visió des de la perspectiva de les necessitats que sol·licita l'empresa i la projecció professional dels diferents graus universitaris.

La sessió va transcórrer de forma distesa i participativa. Finalitzades les presentacions per part dels alumnes IQS, els estudiants de Batxillerat ràpidament es van animar a plantejar els seus dubtes. Sílvia Nolla, estudiant de primer de batxillerat tecnològic al Col.legi Jesuïtes Sarrià, comentava que a ella li agrada la Química, però també tot el que fa referència a l’empresa i el màrqueting: de fet estan treballant en un projecte de creació d’una empresa per a l’escola. Li han parlat dels dobles graus que permeten cursar un Grau en Química o Enginyeria Química més un Grau en ADE, però no sap encara per quin decidir-se. Ana Jover, també de Jesuïtes Sarrià, assegurava que, a hores d’ara, no té gens clar què vol estudiar. Li agraden les enginyeries, però també les carreres més socials. Tot i que reconeixia que la taula rodona li havia permès entendre la importància de la vessant de les enginyeries pel fet que t’ajuden a racionalitzar els problemes, trobar solucions i saber quins processos cal seguir.

Helena Simon, estudiant de batxillerat científic al Col·legi Sant Josep de Sant Sadurní d’Anoia, no acabava de tenir clares les diferències entre Química i Farmàcia i va agrair els aclariments que li havien formulat tant l’Anna Mas com el Joan Gilabert, els quals, procedint d’estudis d’origen diferent, en aquests moments estan treballant en projectes multidisciplinaris vinculats tant amb la Química, com la Biotecnologia, com la mateixa Farmàcia.

Altres companys es van interessar pels estudis d’Administració i Direcció d’Empreses i van preguntar sobre les similituds entre els estudis de Grau en ADE i un Grau de Màrqueting, així com les diferències reals entre ADE i Econòmiques.

Els alumnes assistents van manifestar la seva satisfacció per les experiències rebudes i molts d’ells van finalitzar la seva estada a IQS amb una visita a les instal·lacions i laboratoris del centre. Els alumnes de Batxillerat que varen assistir a aquesta sessió procedien de diferents centres de Catalunya, públics i concertats, com: Jesuïtes Sarrià, Col·legi Sant Josep de Sant Sadurní d’Anoia, Col·legi Natzaret (Esplugues de Llobregat), Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia, IES de Sant Quirze del Vallès, IES Vegara i Escola IPSI.

La propera sessió de les Taules Rodones IQS està programada per al dimarts, 19 d'abril, que serà la tercera i última taula rodona.

Temàtica
Institucions

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.