Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Laura Mor –CR) Tenir habilitats directives i visió estratègica ha de permetre als responsables de les entitats socials afrontar els principals reptes del tercer sector. D'octubre a maig la Fundació Pere Tarrés els ofereix un nou cicle de seminaris per intercanviar experiència i bones pràctiques i actualitzar la gestió dels centres.

“Hem perdut suport públic i, per contra, tenim més necessitats socials a atendre” explica Rafael Ruiz de Gauna, director de Formació, Consultoria i Estudis de la Fundació Pere Tarrés. Per aquesta raó les entitats es pregunten “com fer més amb menys” i aquí és on entren els vuit seminaris especialitzats.

Una formació que “no pretén assentar càtedra” sinó que s'ofereix en clau de diàleg entre els directors de les entitats del tercer sector. Perquè “sense donar respostes, s'ajudi a trobar respostes”, diu de Gauna. De fet, els ponents són gent en actiu que coneix el dia a dia d'aquest àmbit.

El cicle posa el focus sobre vuit temes: diversificació de finançament, treball en xarxa, pla de màrqueting, incidència política, tecnologia i estratègia, rendició de comptes i transparència, innovació i emprenedoria social i com captar més socis. Són punts calents que interpel·len i preocupen les organitzacions. Així ho indiquen les diferents anàlisis que es publiquen de forma permanent, com ara els estudis del Panoràmic, de la Taula del Tercer Sector o els de la Confederació.

La matrícula dels seminaris es pot fer per separat. Amb la participació de més de 4 seminaris s'aplica un 50% de descompte en el cinquè i es pot participar a l’e-management, la comunitat virtual de desenvolupament directiu.