Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Escola Pia) Aquest divendres i dissabte, 6 i 7 de març Mataró acollirà la VIIa Assemblea de les Institucions Educatives de l’Escola Pia de Catalunya, l’òrgan col·legiat de representació de les seves escoles. Sota el lema “Noves preguntes, noves respostes: junts decidim”, en aquestes jornades s’avaluarà el grau de compliment de les polítiques aprovades a l’anterior Assemblea del 2011 i el funcionament de cada escola durant aquest període de temps, i es decidiran les polítiques globals que la institució es compromet a aplicar els propers anys.

L’Assemblea es convoca cada quatre anys i la componen representants de tots els estaments de les escoles, ja sigui per càrrec o per elecció directa. Enguany, hi participaran més de 200 persones entre religiosos, professorat, alumnat, representants de les famílies i personal de gestió i administració.

Durant els dos dies, s’avaluaran les polítiques de l’anterior Assemblea, on es va fer èmfasi en treballar la participació de l’alumnat en la vida del centre; desplegar el projecte compartit, o treballar en totes les etapes les dimensions social, emocional i interior de les persones. Alhora, s’establiran les línies educatives que marcaran el futur de l’Escola Pia, votant-se les propostes que cada àmbit –alumnat, famílies, professorat- presentarà i que han estat treballades prèviament durant mesos.

Les propostes van enfocades a implementar la interdisciplinarietat a l’aula; a impulsar la innovació metodològica per potenciar el talent de l’alumnat; augmentar l’oferta formativa de les escoles, sobretot en l’àmbit postobligatori, i facilitar la inserció laboral; fomentar el treball en xarxa, compartint objectius i recursos; consolidar el projecte de dimensió interior, emocional i social com a part rellevant del projecte educatiu; obrir les escoles al seu entorn immediat per donar una resposta a les necessitats dels col·lectius més vulnerables; dotar d’espais de reflexió pedagògica a totes les institucions educatives, o millorar la competència lingüística de l’alumnat.