Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Bisbat de Girona) "En les majestats romàniques del segle XII, hi tenim les primeres mostres artístiques que inclouen la Santíssima Trinitat". Aquest, que és un dels trets que defineixen aquestes obres que es concentren geogràficament a banda i banda del Pirineu, va ser un dels eixos centrals de la conferència que va pronunciar dijous Daniel Codina, monjo de Montserrat i que tenia com a títol 'Més enllà de les aparences. Les majestats romàniques de Catalunya'. Es tracta d'un acte organitzat per la Confraria del Sant Sepulcre. 

El pare Codina, nascut a la Cellera de Ter i format al seminari de Girona abans d'ingressar com a monjo benedictí al monestir e Montserrat, va fer un recorregut per diverses obres i peces clau d'aquesta singular iconografia, amb els referents de Beget i Sant Joan les Fonts pel que fa a la diòcesi de Girona, i destacant les seves característiques artístiques, els detalls d'humanitat i la serenor dels rostres que, a mesura que s'apropen al segle XIII i a l'estil gòtic, esdevindran més realistes i sofrents. També va explicar la relació que existeix entre les majestats i l'arquitectura romànica, amb una referència explícita al monestir de Sant Miquel de Cuixà, d'on Daniel Codina fou prior. 

Va cloure l'acte el bisbe Francesc Pardo, que va agrair les aportacions del pare Codina i també a la confraria promotora de l'acte que, amb els seus dos misteris, és l'encarregada de tancar la processó del Sant Enterrament amb l'anunci del triomf de la Resurrecció la matinada del Diumenge de Pasqua.