Vés al contingut
Catalunya Religió

(IQS) Segona Jornada per a professors de Batxillerat d'aquest curs a l'IQS. Sota el títol De la Física a l’Enginyeria: dels models teòrics a l’aplicació pràctica,es va centrar en l’àmbit de l’Enginyeria, abastant temàtica referida a diferents assignatures vinculades amb el Batxillerat Tecnològic, es va fer el passat 3 de març.

La jornada es va iniciar amb unes paraules de benvinguda de Jordi Teixidó, degà d’IQS School of Management, que van donar pas a la conferència "Impacte del laboratori virtual a l’enginyeria de desenvolupament de producte", a càrrec de Josep Maria Puigoriol, professor del Departament d’Enginyeria Industrial IQS.

El professor Puigoriol va explicar que, des de fa uns anys, el laboratori virtual s’ha instal·lat en els departaments d’enginyeria per aconseguir dissenys de producte cada vegada més competitius. Aquesta acció ha canviat el procediment de creació de producte, ha aconseguit retallar els temps de desenvolupament d’una forma molt significativa, i alhora ha permès una millor comprensió dels principis físics que envolten les exigències mecàniques dels assajos requerits. Com a cas d’estudi es va presentar el cas real implementat a Zanini Autogrup, SA, empresa especialitzada en el segment d’embellidors per a rodes d’automòbils que va obtenir el Premi a la Innovació Tecnològica 2002 de la Generalitat de Catalunya.

Seguidament Jordi Cuadros, professor del Departament de Mètodes Quantitatius, va impartir el taller "Fent activitats POE a partir de demostracions en vídeo: 10 experiències per a ensenyar física a batxillerat". Durant la seva intervenció, es van exposar una selecció de recursos en vídeo, que es troben a l’abast del professorat i que poden ser útils per realitzar demostracions a les aules i aprofundir en conceptes vinculats amb la física a nivell docent tant de primer com de segon de batxillerat.

La jornada va finalitzar amb la conferència "Com fem recerca sobre l’energia eòlica? Simulacions i laboratori", d'Alejandro Rolán, professor del Departament d’Enginyeria Industrial. Rolán va analitzar com el recurs eòlic es perfila en el marc de les energies renovables com una de les fonts primàries amb més futur dintre de l’autosuficiència energètica. La xerrada va descriure, d’una banda, com es pot simular per ordinador un sistema eòlic format per un rotor eòlic connectat a un generador elèctric, i, per l’altra, les formes en què es pot emular el comportament d’un aerogenerador en un laboratori, fent èmfasi en la captura i en la mesura de magnituds elèctriques com la tensió, el corrent o la potència.

La sessió va comptar amb la participació de professorat de Batxillerat procedent de centres educatius d’arreu de Catalunya com: Benjamin Franklin International School (Barcelona), Centre d'Estudis Stucom (Barcelona), Institució Cultural del CIC (Barcelona), Escola Pàlcam (Barcelona), Escola Pia Nostra Senyora (Barcelona), IES Joan Brossa (Barcelona), Institut de Recerca d'Energia de Catalunya (Barcelona), Jesuïtes Casp (Barcelona), Jesús Maria Sant Gervasi (Barcelona), Oak House School (Barcelona), Reial Monestir de Santa Isabel (Barcelona), Santa Teresa de Lisieux (Barcelona), Escola Pia de Calella, Sagrat Cor El Vendrell, Escola Garbí - Pere Vergés (Esplugues de Llobregat), Escola Pia de Granollers, Jesuïtes Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat), Escola Freta (Mataró), IES Vicenç Plantada (Mollet del Vallès), Escoles Betlem (Premià de Dalt), IES Gabriel Ferrater i Soler (Reus), IES Can Mas (Ripollet), IES Jonqueres (Sabadell), Escola Jaume Viladoms (Sabadell), IES Els Pallaresos (Tarragona), IES Sant Pere i Sant Pau (Tarragona) i IES de Viladecans.

Les properes sessions de les Jornades IQS per a professors de Batxillerat estaran vinculades a l'àmbit de l'empresa –programada per al dia 7 d’abril– i l'àmbit de la Biotecnologia i la Farmàcia –programada per al dia 11 d'abril.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.