Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Galeria d'imatges

(Fundació Pere Tarrés) La Coordinació Catalana de Colònies, Casals i Clubs d’Esplai i la Fundació Pere Tarrés ha presentat aquest dijous el llibre de formació per a monitors i monitores 'Educant en el lleure' adaptat a la nova normativa. Aquest llibre pretén ser una eina d’utilitat per a formadors i futurs monitors en l’adquisició de les competències, aportant una formació sòlida i amb voluntat de servei per a infants i joves.

“L’educació en el lleure demandarà marcs formatius adaptats a la nova legislació i volem satisfer aquesta necessitat”, va declarar Núria Palau, cap d’estudis de l’Escola de l’Esplai de Tortosa. D’altra banda, també es vol aconseguir el reconeixement dels monitors i monitores com a professionals competents, oferint-los eines pràctiques per poder desenvolupar la seva tasca de forma qualitativa en un entorn canviant.

Després de la presentació, va tenir lloc una conferència sobre la contribució de l’educació en el lleure i els principals reptes plantejats a càrrec d'Àngel Castiñeira, professor titular del departament de Ciències Socials d’ESADE. El professor indicava que el repte més important és treballar el talent i el creixement personal. “Els coneixements s’adquireixen i es transfereixen. Les actituds en canvi es conreen, i d’això en saben molt els esplais perquè es comparteix un temps molt valuós d’aprenentatge”, va afirmar.

L’educació en el lleure té, segons Castiñeira, tres dimensions: Knowing, una manera de conèixer, Doing, una manera d’actuar i Being, una manera de ser, viure i sentir. Gràcies a això, Castiñeira apuntava que es poden treballar qualitats, actituds i valors. “La manera de relacionar-nos amb la realitat es concep a través del coneixement de la realitat, l’experiència i l’avaluació de la realitat. Per transformar la realitat cal compromís, referents i lideratge”.

Finalment, Josep Oriol Pujol, director general de la Fundació Pere Tarrés, va tancar l’acte declarant que “hem de ser conscients que els infants creixeran més en plenitud gràcies a uns monitors millor formats”.

 

[Fotografies: Fundació Pere Tarrés]