Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Per saber-ne més

(Observatori Blanquerna) Què fa Déu a Facebook? La recerca de religiositat online, els Social Media com noves esferes per la religiositat o la proliferació d’Apps religioses per pregar són alguns dels temes que recull el llibre Catholic Communities Online, un volum que es centra en els aspectes bíblics de la cultura digital, en l’ús dels fòrums per part dels joves creients i el comportament dels catòlics quan estan a les xarxes. El llibre, publicat per l’Observatori Blanquerna de Comunicació, Religió i Cultura de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna, ofereix en anglès varies aportacions de professors i experts de diferents zones del món.

Catholic Communities Online ofereix una selecció de temes relacionats principalment amb la interacció de la religió i la tecnologia des d’un angle concret i delimitat: l’Església Catòlica.

Els capítols d’aquest llibre s’organitzen partint d’un anàlisi general comú i acabant amb estudis de casos específics per autors de diferents parts del món com Roma, Filipines o Perú. El llibre recopila articles de referents en aquest àmbit, com el jesuïta nord-americà Paul Soukup, de la Universitat Santa Clara a Califòrnia o el director del Centre Massimo Baldini de Comunicació de la LUISS University de Roma, Michele Sorice.

També  han col·laborat en el llibre l’experta en comunicació i psicologia, Leticia Soberón de la Plataforma digital Dontknow.net, el sacerdot de la diòcesis de Tortona a Itàlia i inventor de l’App “Ibreviary”, Paolo Padrini, el professor Anthony G. Roman (Universitat Pontifícia de Santo Tomàs a Filipines), la investigadora Marta Koldziejska (Universitat de Varsòvia a Polònia), el director de la Facultat de Periodisme de la Universitat Ruiz de Montoya a Lima Franklin Cornejo i el professor Xabier Riezu (Universitat Deusto).

El volum està editat per el degà de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna, Josep Maria Carbonell; per el catedràtic, professor de periodisme i vici-degà, Josep Lluis Micó, i per la directora de l’Observatori Blanquerna, Miriam Díez.

És el tercer llibre de la col·lecció que ha iniciat aquest Observatori dedicat a explorar el nexe entre la religió i la comunicació després d’un volum també en anglès sobre blasfèmia i un altre sobre gènere i religió.