Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Per saber-ne més

(Laura Mor –CR) Càpsules formatives de 20 minuts. És el format que l'ACO, l'Acció Catòlica Obrera, ha escollit per a la II Jornada de Comunicació titulada 'Comunicar l’esperit de l’Evangeli a través d’internet'. La dediquen a l'ús de les xarxes socials i tindrà lloc el matí de dissabte dia 18 als locals parroquials de l'església de Santa Madrona, a Barcelona. El taller és obert a tothom i cal confirmar assistència.

El diagnòstic previ a la proposta ve de fer ús de les xarxes socials i de "trobar-hi a faltar evangeli". Com explica Joan Andreu Parra, responsable de comunicació de l'ACO, "són uns valors i un estil que no hi abunden; massa sovint a les xarxes socials hi trobem crispació o violència".

La presència de moltes entitats d'Església encara resta en el terreny que es coneix com l'off-line. "L'Església estem entrant tímidament a les xarxes socials i encara amb moltes prevencions i reserves", diu Parra. Amb tot, des de l'ACO consideren que "el papa Francesc va obrint via" i fa que aquest món de relacions virtuals "soni cada vegada menys estrany".

"Potser algunes persones s'ho miren des de la distància; i la idea de les jornades és mostrar a aquestes persones com, més enllà de mirar, poden participar a les xarxes socials", explica Parra.

Construir ponts

La II Jornada de Comunicació de l'ACO no s'adreça a perfils corporatius sinó a perfils personals. "Pensem en com una persona cristiana pot comunicar també la intuïció que l'anima des d'un perfil de Facebook o Twitter", explica el responsable de comunicació de l'ACO. Defensen que aquesta entrada s'ha de produir "amb l'ànim d'explicar-se, d'escoltar, de dialogar i potser d'enxarxar-se amb d'altra gent".

És un camí que l'ACO, en concret, fa temps que ha emprès i n'ha recollit fruits. "Des de la pastoral obrera hem construït ponts amb gent que no té cap creença religiosa; però que sí que està amb línia de qüestions que ens preocupen, com pot ser la defensa del treball digne". Per això obren la convocatòria més enllà dels membres de l'ACO: "Veiem que això pot ser útil per a militants d'altres moviments, fins i tot feligresos de parròquies o gent que s'estigui plantejant començar a entrar a les xarxes socials".

La segona edició d'aquesta jornada comptarà amb tres tallers. El primer, sobre Facebook, a càrrec de Marta Digón, que ésprofessional del món sanitari; Joan Manel Mayordomo, enginyer industrial i professor de secundària, parlarà de Twitter; i el cap de comunicació de Fragmenta Editorial, Ramon Bassas, de l'ús dels blogs.

El 2015 es va celebrar una primera jornada de comunicació. En aquella ocació el periodista i professor David Vidal, que forma part del col·lectiu Som atents i que va ser vicedegà de la Faculta de Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (2005-2009), va oferir una panoràmica sobre els mitjans de comunicació actuals.