Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Galeria d'imatges

(Fundació Pere Tarrés) Aquest dijous, conegut com a dijous gras o dijous llarder, ha estat el primer dia de Carnestoltes i la Fundació Pere Tarrés també s’ha volgut sumar a aquesta festa tan arrelada al nostre calendari. El Carnestoltes és un gran joc en el quak pots deixar de ser tu mateix i convertir-te en qui sempre has volgut ser. Per aquest motiu, des de la Fundació hem concebut la celebració del carnaval com un forma de més de satisfer les necessitats de diversió, socialització i creativitat dels infants.

Les educadores i educadors de les escoles bressol i les monitores i monitors de les menjadors han concebut el carnaval com un gran joc en el que, els infants, durant unes hores, poden deixar de ser ells mateixos i convertir-se en allò que sempre han volgut ser. La voluntat educativa de l’activitat ha estat potenciar l’empatia i socialització dels infants amb la finalitat de ajudar-los a créixer com a persones en plenitud.

Per les famílies que volen passar un Carnaval diferent, la Fundació els proposa una sortida de cap de setmana celebrant el Carnestoltes “Xurigué” a la casa de colònies Artur Martorell (Calafell). La sortida inclou activitats dirigides per a monitors especialitzats com tallers de maquillatge o rues entre d’altres dinàmiques ambientades en el carnestoltes.

La Fundació Pere Tarrés és el primer agent educatiu en gestió d’escoles bressol a Catalunya. Concretament, aplega un total de 38 escoles bressol que atenen 3.020 infants, 18 de titularitat municipal amb una gestió integral per part de la Fundació i 19 a les que dona suport, totes amb un denominador comú: el projecte educatiu del centre.

El temps de menjador i el temps de lleure anterior i posterior són, per la Fundació Pere Tarrés, moments de gran importància educativa, on vetllem pels més de 26.000 infants que atenem amb les millors garanties i els millors professionals. Aquest model es fonamenta en la presència d’un equip de 882 monitors de menjador escolar, formats, preparats i dirigits per un/a director de lleure, que desenvolupa accions educatives planificades.