Vés al contingut
Catalunya Religió

(IQS) En el marc de les Activitats IQS que s'organitzen per a alumnes de Batxillerat, aquest any s'ha iniciat la primera edició de les Taules Rodones IQS, sota el nom de Quin és el millor grau per a mi? Conscients dels dubtes que genera entre els alumnes de Batxillerat la decisió sobre el grau universitari a escollir, IQS ha endegat aquesta iniciativa en la qual alumnes d'últims cursos o ja graduats d'IQS dels diferents àmbits, científic, tecnològic i social, han compartit les seves pròpies experiències i han assessorat els assistents amb la voluntat d'ajudar-los a prendre la millor decisió referida als estudis universitaris a escollir.

D'una manera distesa, les taules rodones IQS han tingut com a objectiu resoldre els dubtes que els alumnes de Batxillerat poden tenir sobre quins estudis cursar a la Universitat, quina és l'oferta que s'adapta millor a les seves preferències o habilitats i quines poden ser les diferències entre l’àmplia oferta d’estudis que en aquests moments poden escollir. Els assistents han valorat molt positivament la possibilitat de formular preguntes i rebre assessorament per part de persones que, pocs anys enrere, havien tingut els mateixos dubtes i havien passat pel mateix procés de decisió i, a la vegada, han considerat l'activitat com un complement molt adequat a les Sessions Informatives IQS, impartides, en aquest cas, per professors de la institució.

Per assessorar-los en aquest procés de decisió s'ha comptat amb la participació d’alumnes d’últims cursos d’IQS i d’alumnes acabats de graduar. Així pels estudis d'ADE van intervenir Mireia Roquet, Ferran Úbeda, Oriol Ratera; pels estudis de Biotecnologia, Química, Enginyeria Química i Farmàcia, Joan Gilabert; i pels estudis d'Enginyeria en Tecnologies Industrials, Àlex Alsina, Joan Flotats i Josep Rull. També ha participat en les taules rodones Amadeu Ripoll, en la seva qualitat de director de RRHH d'IQS, oferint una visió des de la perspectiva de les necessitats que sol·licita l'empresa i la projecció professional dels diferents graus universitaris.

En aquesta primera edició s'han dut a terme tres sessions de les Taules Rodones IQS –el 18 de febrer, el 12 de març i el 21 d'abril– amb una assistència mitjana de 30 alumnes per sessió. Els alumnes assistents –tant de primer o segon de Batxillerat com d'últims cursos d'educació secundària– procedien de les escoles Col·legi Montserrat, Col·legi Pare Manyanet, Escola Pia Sant Antoni, Escola Pia Sarrià, Frederic Mistral–Tècnic Eulàlia, INS Duc de Montblanc de Rubí, INS Julià Minguell de Badalona, Jesuïtes Bellvitge, Jesuïtes Casp, Jesuïtes El Clot, La Salle Bonanova, La Salle Gràcia, Sagrada Família Horta, Salesians de Sarrià, Sant Gabriel de Viladecans, Scala Dei Barcelona i Súnion.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.