Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Blanquerna-URL) La professora Mercè Cols explica en aquest vídeo com es formen els futurs mestres de religió a Blanquerna, quina diferència hi ha entre catequesi i formació cultural i què n’opina del nou currículum de l’assignatura. “Ens interessa molt que estiguin formats perquè puguin exercir la seva tasca des d'un punt de vista reflexiu, crític i integrador”, assegura des de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna.

Durant l’entrevista, Cols,xplica la doble vessant de la formació dels mestres de religió a Blanquerna: d’una banda, els estudiants reben una “formació singular”, a nivell antropològic, fenomenològic i teològic pel que fa al coneixement de la tradició cristiana i, de l’altra, una formació didàctica i pedagògica. “Els nostres alumnes coneixen a fons quins són els continguts de la tradició cristiana i alhora les orientacions pedagògiques que permeten els futurs mestres preparar un acostament a aquests continguts en els infants”.

La professora explica també la diferència entre catequesi i classe de religió, i afirma que l’ensenyament catequètic es dóna sempre a la parròquia, mentre que l’ensenyament confessional a l’escola és sempre de caràcter cultural, amb la voluntat que l’estudiant conegui els continguts de la tradició cristiana però sense exigir-li cap tipus d’adhesió a aquests continguts.

Finalment, Cols opina sobre el nou currículum de l’assignatura de religió aprovat recentment pel BOE, i considera que hauria de millorar qüestions referents als estàndards d’aprenentatge que proposa avaluar, al disseny (que s’allunya massa de les altres àrees d’ensenyament), al seu to i llenguatge i als continguts referents a les altres tradicions religioses.