Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Galeria d'imatges

(BlanquernaAmb l’eix vertebrador 'COaprendre, col·laborar per créixer' es van celebrar dissabte les XV Jornades Diàleg Escola-Universitat. Aquestes jornades van tenir un doble objectiu: oferir, d’una banda, un espai de comunicació i intercanvi a les escoles que col·laboren amb la Facultat en la formació dels futurs mestres i, de l’altra, enfortir la vinculació i el diàleg entre les escoles i la universitat.

Després de la presentació de les jornades a càrrec de Paula Mayoral, responsable de pràctiques dels estudis de Magisteri, i d'Anna de Monserrat, vicedegana d'Educació i de Programes Internacionals, Josep Gallifa, degà de la Facultat, va donar la benvinguda a tots als assistents a les Jornades i va donar pas a la conferència de David Duran: 'Poden els nostres alumnes aprendre ensenyant els seus companys? Evidències i implicacions'.

Duran, professor del Departament de Psicologia de l’Educació de la UAB i coordinador del Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals de la UAB, va remarcar, a través de la seva intervenció, que l’aprenentatge entre iguals és una metodologia valuosa. Per donar suport a la seva afirmació, va exposar algunes de les evidències científiques d’aprendre ensenyant: la tutoria entre iguals, l’aprendre i explicar millor que només aprendre per ensenyar, i les experiències d’aprenentatge a través d’entrevistes narratives, entre d’altres. Duran va donar cinc possibles implicacions educativesd’aprendre ensenyant: aprenentatge elaborant materials didàctics, aprenentatge cooperatiu, avaluació entre iguals (individuals o en equip), tutoria entre iguals, i docència compartida amb alumnes.

Per als espais d’intercanvi i comunicació es va comptar amb la col·laboració i implicació de l’Escola Bressol Municipal Soleia (Terrassa), l’Escola Cooperativa El Puig (Esparreguera), l’Escola Garbí Pere Vergés (Esplugues), l’Escola Rel Centre d’Educació Especial (Barcelona), l’Escola Pia Balmes (Barcelona), l’Escola Pia Granollers, l’Escola Pia Sabadell, l’Escola Ramon Llull(Barcelona), l’Escola Espai 3 (Sant Joan Despí), el CEIP Coves d’en Cimany (Barcelona), l’Escola Virolai (Barcelona), l’Escola Nostra Senyora de Lurdes (Barcelona) i l’Escola Pere Calders (Polinyà).

Tot seguit va tenir lloc la taula rodona, on hi van participar Josep Maria Vives, cap d’estudis de l’Escola Sadako (Barcelona), Núria Marín, directora de l’Escola Mare de Déu de Montserrat (Terrassa), Ana García, directora del centre de la casa dels Infants Can Vinader (Ajuntament Castelldefels) i Rosa Reina, cap de la Xarxa de Centres Educatius Municipals 0-3 (Ajuntament de Castelldefels). La taula va ser moderada per Mireia Civís, coordinadora del grau en Educació Infantil de la Facultat.