Vés al contingut
Catalunya Religió

(Escola Pia) La Fundació Joan Profitós, sota el patronatge de l’Escola Pia de Catalunya i la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, han atorgat aquest dimecres els Premis Joan Profitós d’assaig pedagògic a Àngels Geis pel treball Els menjadors de parvulari són espais educatius, i a Esteve Pujol pel treball Esforç, prudència i llibertat. Parlant d’educació.

Àngels Geis és llicenciada en Filosofia i lletres –ciències de l’educació- per la UAB; diplomada en Logopèdia. Pertorbacions del llenguatge i l’audició per la UAB, i Postgrau en formació de tutors per la FPCEE Blanquerna. Professora associada de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna, membre del Col·legi de Pedagogs, del grup d’estudi sobre la infància FPCEE Blanquerna. Ha participat en nombrosos congressos, tant nacionals com internacionals, i ha publicat múltiples obres sobre temes educatius. El treball guardonat és el resultat d’una recerca en l’àmbit de la pedagogia aplicada que pretén ajudar a millorar la qualitat educativa de l’estona del dinar a parvulari, incrementant així la qualitat de vida dels infants a l’escola.

Esteve Pujol és diplomat en Magisteri per l’Escola de Magisteri de Saragossa; llicenciat en filosofia i lletres, secció de psicologia, per la UB; llicenciat en teologia per la Universitat Pontifícia de Salamanca; Mestre de Català per la UB, i diplomat en Idiomes, en llengua francesa, per la Universitat de Salamanca. Durant quaranta-set anys ha exercit de mestre, passant per tots els nivells acadèmics. En aquests darrers vint anys s’ha dedicat a la formació permanent d’educadors i de futurs educadors. Ha col·laborat amb el Departament d’Ensenyament i amb els Serveis Educatius i amb els Instituts de Ciències de l’Educació de les universitats catalanes. Ha estat professor associat de la Facultat d’Educació de la Universitat Internacional de Catalunya durant vuit cursos. Ha publicat diversos llibres sobre el món educatiu. Va ser guanyador l'any 2009 del premi Joan Profitós. En el treball guardonat es repassen alguns elements de l’educació com la motivació, la llibertat, la responsabilitat de l’educador, o l’esperança.

L’acte de lliurament, emmarcat en els 25 anys de la Fundació Joan Profitós, s’ha realitzat a l’Institut d’Estudis Catalans i ha comptat amb la conferència 'Quan l’escola esdevé un lloc d’experiència compartida', a càrrec d'Anna de Monserrat i Vallvè, vicedegana d’Educació i de Programes internacionals de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna-URL.

En aquesta edició el jurat ha estat presidit per Joan Mallart, pedagog i vicepresident de la Societat Catalana de Pedagogia. Ha comptat, també, amb Josep Gallifa, degà de la Facultat de Ciències de l’Educació Blanquerna de la URL; Montserrat Riera, pedagoga; Conrad Vilanou, catedràtic de la Facultat de Pedagogia de la UB, i Marian Baqués, pedagog.

El Premi Joan Profitós

El Premi Joan Profitós es va crear fa 25 anys per reconèixer assajos i estudis amb un contingut que giri al voltant de l’acció educativa, sigui una reflexió pedagògica o bé una anàlisi d’aquest àmbit, escrits en llengua catalana. Rep el nom de Joan Profitós (1892-1954), escolapi, parvulista i pedagog que, a banda de ser un gran promotor de la llengua i la cultura catalanes, és autor de llibres de lectura i de narracions per a infants, i el creador de la Biblioteca Pedagògica de l'Escola Pia de Catalunya.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.