Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(CR) Aquest Nadal Càritas Diocesana de Barcelona fa la seva campanya de Nadal sota el lema “Mai no saps quan la vida et deixarà de somriure”. Per visualitzar-hi, qui hi ha posat la cara és el periodista Andreu Buenafuente, fotografiat per Jaume de Laiguana.

La campanya es basa en la una idea que a Càritas han escoltat moltes vegades, formulada de formes molt diferents. “Mai m’hagués imaginat que això em passaria a mi”; “qui m’havia de dir que acabaria en aquesta situació”; “mai m’hagués pensat…”. És per això que el lema de la campanya d’aquest Nadal és “Mai no saps quan la vida et deixarà de somriure”.

Aquesta campanya de Nadal ha estat elaborada gratuïtament, per cinquè any, per l’agència Ogilvy & Mather, i aquest any ha comptat amb la col·laboració desinteressada de l’humorista i comunicador Andreu Buenafuente i el fotògraf Jaume de Laiguana. La campanya pretén sensibilitzar la població sobre la vulnerabilitat de la nostra societat alhora que posa l’accent en la capacitat de tots de poder ajudar l’altre quan està patint.

En aquesta campanya Andreu Buenafuente, conegut per la seva faceta més còmica, mostra el seu rostre més seriós, per parlar i sensibilitzar d’un dels temes més importants de la societat catalana: la pobresa. Com van presentar en la roda de premsa de Nadal, la crisi està colpejant de ple les famílies: més de la meitat de les llars que el 2014 s'ha atés des de Càritas Diocesana de Barcelona tenen fills i filles menors d’edat. D’aquestes, un 34% ja no compten amb cap tipus d’ingrés, el 24% depenen, únicament, de prestacions públiques i per al 13%, l’economia informal és l’única sortida. A més, una de cada 3 persones ateses (6.700) són menors de 18 anys. I es que “mai no saps quan la vida et deixarà de somriure”.