Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Jesuïtes) Les entitats del sector social dels Jesuïtes de Catalunya que treballen en l’àmbit de l’educació d’infants i joves convoquen per aquest dijous la segona jornada sobre educació i infància en risc al Casal Loiola. Enguany parlaran sobre la construcció de la identitat en infants i joves d’origen immigrant, i les dificultats que es troben en aquest procés, com a conseqüència de les seves experiències personals o familiars.

La directora de La Vinya i coordinadora del sector social dels jesuïtes a Catalunya M. Carmen de la Fuente explica que “més enllà del contingut concret de la xerrada, volem ajudar a reflexionar sobre la relació que hi ha entre educació i exclusió social, no com a condicionant, si no com a oportunitat que tenim amb l’educació per trencar dinàmiques, canviar itineraris, acompanyar els infants i les seves famílies a créixer i construir un projecte propi”.

Les entitats organitzadores són la Fundació La Vinya de L’Hospitalet de Llobregat, la Fundació Migra Studium de Barcelona i les Fundacions La Salut Alta i Carles Blanch, que treballen a Badalona. A través de diversos programes i activitats, aquestes organitzacions desenvolupen projectes de suport a infants en situació de risc d’exclusió. Amb la voluntat de reflexionar conjuntament sobre la relació entre educació i exclusió social, fa un any van convocar la primera jornada 'Educació i infància en risc', que ara tindrà continuïtat en aquesta segona edició.

Ponències sobre identitat i pertinença

Per aprofundir en la temàtica, la jornada comptarà amb dues ponències a càrrec del psicòleg i escriptor Said El Kadaoui i de la professora i assessora de Llengua, Interculturalitat i Cohesió Social Maribel Gómez

Said El Kadaoui va néixer al Marroc i viu a Catalunya des dels 7 anys. Actualment resideix a Barcelona, col·labora com a docent en diversos postgraus i màsters de Barcelona, i el tema de les seves conferències gira entorn de la salut mental en contextos de migració i identitat, adolescència i migració. Escriu articles a la premsa de forma regular i com a escriptor, ha publicat la novel·la Límites y Fronteras (Milenio, 2008), i Cartes al meu fill, un català de soca-rel (Ara llibres, 2011).

Maribel Gómez és Llicenciada en Filologia catalana, Llengua i Literatura per l'Universitat de Barcelona, ha estat correctora lingüística, i professora de secundària, actualment col·labora amb el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, en tasques de suport al professorat en l’atenció a la diversitat relacionada amb l’alumnat, especialment procedent de la immigració i amb l’alumnat amb risc d’exclusió social, en l’àmbit dels centres educatius i els plans educatius d’entorn.