Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Galeria d'imatges

(FECC) L’Hospitalet de Llobregat acollirà el 30 d’octubre la segona Jornada de Màrqueting Educatiu i una fira de Serveis Escolars amb la participació de més de 50 expositors. 'Màrqueting educatiu: ets caçador o recol·lector' és el títol d’una de les ponències que es pronunciaran en el marc d'aquesta jornada, que organitza la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC) i DEP Institut, i que comptarà amb la participació d’Oxford University Press, Sodexo, Mc Yadra, Ndavant, Llibres Text SL, Fundació Pere Tarrés i Colex Uniformes, entre molt d’altres.

La Jornada de Màrqueting Educatiu i Fira de Serveis Escolars, que enguany arriba a la segona edició, és l’única de les seves característiques a Catalunya i vol promoure la innovació i explorar nous recursos que es puguin aplicar als processos d’aprenentatge i el funcionament de l’escola i dels seus serveis. “Volem que sigui un espai de trobada entre els responsables de la direcció i la gestió dels centres escolars catalans, un indret on rebre i compartir coneixements vinculats amb el màrqueting educatiu com a un dels pilars en l’àmbit de la gestió”, argumenta el secretari general adjunt de la FECC, Carles Armengol.

'Màrqueting educatiu: ets caçador o recol·lector?'

Amb aquest títol el consultor pedagògic de la FECC, Julio Andreu, detallarà com gestionar la presència de l’escola en el seu entorn, també hi tindran lloc les ponències: 'Com ens ho hem fet a les Escoles Garbí', en què Olga Serra, directora general de la Fundació Escoles Garbí, exposarà la creació d’una marca educativa d’èxit; 'La P de Producte educatiu', en què el director del col·legi Nostra Senyora del Pilar, Óscar Abellón, abordarà la gestió estratègica del producte educatiu; 'Aprèn dels que en saben. L’experiència és un grau', en què Sandra Badules, cap de màrqueting i publicitat de la Fundació Pere Tarrés, mostrarà el disseny de l’oferta educativa de la seva institució; a 'Posiciona’t amb valors', Robert Finger, del col·legi Padre Damián Sagrados Corazones, revelarà com convertir una bona iniciativa en un programa de Relacions Públiques i exposarà el cas de la seva escola i de la campanya 'Apadrinaunamigo.org'; 'Ja et tinc fitxat, ara t’haig de convèncer' mostrarà eines tecnològiques per a la captació d’alumnat; i, finalment, a 'I ara, què més fem?', el director general de DEP Institut i Educaweb, Josep Lluís Segú, analitzarà les noves tendències del màrqueting educatiu.

La jornada es completarà amb espais de relació en què participants i expositors podran intercanviar idees i impressions i que inclourà, entre d’altres tallers, 'JPO WOW!!!! Com dissenyar una Jornada de Portes Obertes creativa i eficient', a càrrec de la directora de l’Agència de Comunicació Aportada, Cristina Salvador; 'Marcar la diferència – La marca educativa i la diferenciació en el procés de captació d’alumnat', que pronunciarà el director general de La Salle Campus, Josep M. Santos, o 'Viralitzo, ergo existeixo', sobre la promoció de peces audiovisuals a través de les xarxes socials.

Més de 50 estands a la Fira de Serveis Educatius

En aquesta segona edició, a més, s’amplia l’espai, el qual disposarà de 600m2 on seguir les conferències i els tallers, mentre que l’àrea per als expositors arrencarà amb 3000m2 i la possibilitat d’ampliar-lo si la demanda ho requereix. La Fira de Serveis Educatius, que ja té més de 50 estands confirmats, abraça també àmbits ben diversos, com ara els dedicats a material escolar, uniformes, serveis de menjador i càtering, editorials, serveis de neteja, serveis de transport escolar, escoles d’idiomes, cases de colònies, entitats dedicades a l’educació en el lleure, etcètera.

Diverses entitats socials i d’església participaran a la fira, algunes de les quals per primera vegada, com ara la Basílica de la Sagrada Família, Clúster Créixer, Fundació Ginesta, Fundació Pere Tarrés, l’Institut Superior de Ciències Religioses de Catalunya, l’Institut Químic de Sarrià i la Universitat Ramon Llull.