Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(La Salle) Membres de l'Equip d'Animació del Sector, Germans i comunitat educativa de La Salle Catalunya han celebrat aquest dimecres la Trobada Insitucional 2014, una jornada que oficialitza el curs escolar i dóna la benvinguda a tots els membres de la comunitat lasal·liana.

La trobada, iniciada a les 10 del matí, ha començat amb una pregària per a donar les gràcies per l’estiu, les vacances i les experiències del curs passat i, així mateix, per ser a les portes d’un nou curs i de noves oportunitats. Per a l’oració, a més de l’evangeli, s'ha comptat amb el videoclip fet per Pau Freixa Beltran, alumne de La Salle Manresa, al voltant del lema del curs 2014-15, “És a les nostres mans”. Fent servir imatges de les diverses realitats del món, en Pau va exhortar a reflexionar sobre què és realment,el que podem fer per impulsar la justícia, la pau, el respecte i la solidaritat.

A continuació, el Provincial del Sector, Josep Guiteras, ha donat la benvinguda; amb les seves paraules, Guiteras ha recordat que "tenim la responsabilitat d’acompanyar als infants i joves en el seu creixement acadèmic, però també en el seu desenvolupament com persones, homes i dones, i ciutadans". Així mateix, ha fet referència als canvis que vindran degut a la celebració, durant els mesos d'abril a juny, del 45º Capítol General dels Germans de La Salle.

La jornada Institucional també ha comptat amb dues xerrades lligades a l’actualitat del món educatiu. Els participants que hi èren a Manlleu van tenir l’oportunitat de conèixer, de la veu de Xavier Casares, president del Consell Català de la Formació Professional, els detalls de la nova Llei de Formació Professional a Catalunya, aprovada just el dia abans, 9 de setembre. L'altra xerrada parlava del Pla Integral d’Anglès de l’Editorial Oxford.

La part final de la trobada ha anat encaminada a mostrar projectes d'èxit desenvolupats a les escoles de La Salle. Més de 20 tallers de bones pràctiques al voltant de temes com noves APPs, sistemes d’aprenentatge, projectes a l'aula, etc.