Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Abadia de Montserrat) Del 6 al 8 d’agost, la Casa d’Espiritualitat del Miracle (Solsonès) tanca el curs 2009-2010 del cicle Natura i Espiritualitat amb la darrera de les estacions, l’estiu. El cicle, que comença a la tardor i que acaba a l’estiu –seguint el calendari agrícola-, està adreçat a aquelles persones que vulguin experimentar el valor simbòlic de les quatre estacions amb relació al procés interior personal. El mes d’octubre s’iniciarà un nou curs del cicle Natura i Espiritualitat.

L’edició de l’estiu coincideix amb la Festa Major del Miracle, que és la data aniversari de l’aparició de la Verge Nena a uns vailets d’un mas proper. Durant els dos dies de l’activitat –comença divendres al vespre i acaba a la tarda del diumenge-, treballaran l’estiu, “un temps en què tot convida a l’extraversió, temps de collita i d’acció de gràcies, temps de festa i d’alegria. És també un temps d’aplegar provisions per al futur”, afirma el P. Ramon Ribera-Mariné, director de la Casa d’Espiritualitat del Miracle i organitzador del cicle Natura i Espiritualitat.
 
Les persones que participen en els tallers de Natura i Espiritualitat viuen un canvi d’orientació –encara que sigui petit- en la pròpia percepció vital. A partir de l’experiència de les edicions anteriors, els organitzadors afirmen que el taller “ajuda al creixement profund d’un mateix, a ser més un mateix, a unificar-se, malgrat les aparents contradiccions, al ritme del cicle anual”. “Escoltant el batec de cada una de les estacions, que és com s’estructura el taller, es realitza com un treball d’interiorització, de manera que les persones canvien, maduren, es podria dir, molt més del que es pensava”, assegura el P. Ramon Ribera-Mariné.
 
Els organitzadors del cicle són dos monjos de Montserrat, el pare Ramon Ribera-Mariné i el germà Vicenç Santamaria, i el consultor ambiental Josep M. Mallarach. El taller del 6 al 8 d’agost constarà d’una caminada de Solsona a El Miracle, una ponència sobre l’estiu i els seus símbols, uns moments de pregària, la projecció d’una pel·lícula i el seu comentari posterior, un compatir per grups les diferents aproximacions a totes les activitats esmentades i una recapitulació de tot el cicle.