Vés al contingut
Autories
Cognoms
parroquia-la-sang
Fotografia: Ajuntament de Reus.

uebisbe de Tarragona, Joan Planellas, ha signat un decret que deixa sense efecte el publicat el 15 de desembre de 2025, pel qual es traslladava temporalment l’activitat pastoral de la parròquia de la Puríssima Sang de Reus a la Prioral de Sant Pere. La mesura havia estat adoptada mentre es mantingués la situació d’irregularitat en què es trobava la Reial Congregació de la Puríssima Sang de Nostre Senyor Jesucrist (RCPSNSJ) de Reus.

Amb aquesta nova decisió, l’activitat pastoral a la parròquia de la Puríssima Sang es reprendrà a partir de la tarda del diumenge 8 de març. Durant els darrers mesos, i arran del decret anterior, a l’església de la Puríssima Sang no s’hi havia celebrat cap acte de culte ni cap acte públic de pietat o devoció.

Segons ha informat l’arquebisbat, un cop verificat que han cessat les circumstàncies que havien motivat la situació d’irregularitat, s’ha considerat oportú restablir la normalitat pastoral en aquest temple. El decret recorda que correspon al bisbe diocesà promoure la santedat dels fidels d’acord amb la seva vocació i organitzar, promoure i custodiar el culte públic, d’acord amb el que estableix el Dret Canònic.

En les darreres setmanes, l’arquebisbat ha mantingut converses amb el màxim representant de la RCPSNSJ amb l’objectiu de garantir el desenvolupament normal de les activitats de la Setmana Santa i desencallar la situació de tensió dels últims mesos. Les converses, segons s’ha indicat, han estat satisfactòries per a ambdues parts.

Finalment, el rector de la parròquia de la Puríssima Sang ha rebut còpia de les claus de l’església, fet que permetrà reprendre l’activitat pastoral en aquest temple reusenc a partir de diumenge a la tarda.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.