Vés al contingut
Autories
Imatge de l'autor
Nom
creu-sagrada-familia-visible-02
Fotografia: Sagrada Família.

La comissió que organitza la visita del 9 i 10 de juny del papa Lleó XIV a Barcelona s’ha ampliat amb més de 25 persones. Algunes ja feia setmanes que treballaven en la preparació dels actes, però el nomenament oficial no va arribar fins després de la confirmació del viatge per part de la Santa Seu. El cardenal Joan Josep Omella va signar fa pocs dies el decret que fixa les persones de les quals depèn la preparació de la visita papal.

El decret confirma el que ja era conegut pel que fa als màxims responsables de l’organització: el bisbe auxiliar David Abadias com a bisbe delegat; el jesuïta Enric Puig com a coordinador diocesà de la visita, com ja va ser-ho el 2010; i el president delegat de la Junta Constructora de la Sagrada Família, Esteve Camps, com a coordinador adjunt de la visita. Aquest nucli directiu s’amplia amb diversos equips constituïts principalment per persones vinculades a l’arquebisbat i a la Sagrada Família.

Equip de litúrgia i pastoral

Els dos equips més rellevants pel contingut del viatge i que podran marcar el to de la visita són l’equip de litúrgia i el de pastoral. El de litúrgia són quatre sacerdots: l’actual delegat de Litúrgia de l’arquebisbat i el seu antecessor, Josep Teixidó i Joan Obach; el rector de la Sagrada Família, Josep Maria Turull, i el canonista i degà de la Catedral, Santiago Bueno.

El grup de litúrgia haurà de preparar les celebracions litúrgiques que faci el papa a Barcelona, on totes les mirades es focalitzen en la missa a la Sagrada Família del 10 de juny i la benedicció de la Torre de Jesús que farà Lleó XIV. I, per tant, hauran de proposar els textos, cants i llengües que s’utilitzaran en les celebracions. En aquest sentit, ja tenen els antecedents de la celebració amb Benet XVI el 2010 per la dedicació del temple.

Un altre equip és el de pastoral, que marcarà més la resta d’actes de Lleó XIV a Barcelona i la participació dels fidels en la visita. En aquest sentit, fins que la Santa Seu faci públic el programa oficial, s’especula amb una possible trobada multitudinària a l’Estadi Olímpic Lluís Companys el 9 de juny. L’equip està format per tres capellans i una dona: dos dels arxiprestes i membres de l’equip de Govern Episcopal, Saturnino Rodríguez i Joan Costa Bou, i per dues persones vinculades a la delegació de joventut de l’arquebisbat, el delegat Carlos Bosch i la responsable de comunicació Carla Sciamma.

Organització i logística

L’equip que ha nomenat el cardenal Omella es completa amb diverses persones encarregades de la part més organitzativa i logística. A la secretaria general hi ha l’actual cancellera de l’arquebisbat, Màrion Roca Sagués, amb dues persones més de l’equip de l’arquebisbat, Marisol Pérez i Eloi Sampera. L’economia dependrà del gerent de la Sagrada Família, Xavier Martínez Pérez, i de l’ecònom de l’arquebisbat, Pere Domínguez Canal. I en comunicació i protocol també es reparteixen les tasques entre el responsable de comunicació de la Sagrada Família, Xavier Purcallà, i el de l’arquebisbat, Òscar Martí.

La llista s’amplia amb Pau Herrera, Marisa Tarré, i també Xavier Purcallà en patrocinis i relacions institucionals; i Marc Martínez, Mini Obiols i Christian Bergadà per temes d’infraestructura, logística, allotjament i desplaçaments. Finalment, s’ha format una secretaria de la visita amb Anna Vilà de l’arquebisbat, Sílvia Martorell de la Sagrada Família i Anna Carreras de la Fundació Escola Cristiana.

Aquest equip és el que ha de perfilar i proposar a la Santa Seu l’agenda definitiva de la visita del papa a Barcelona i que fa quinze dies ja va rebre la visita dels responsables de la Casa Pontifícia, que han de concretar els detalls del viatge a Barcelona i Montserrat. També són els qui ja estan preparant la logística que representarà moure milers de persones que voldran veure el papa el 9 i 10 de juny en la seva estada a Catalunya. Aquests equips també s'han d'organitzar amb el comité de la Conferència Episcopal Espanyola que coordina les diverses etapes del viatge a Madrid, Barcelona i Canàries. 

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.