Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Galeria d'imatges

(Obra Social La Caixa) Durant l’inici del nou curs, l’Obra Social “la Caixa” facilitarà un total de 10.447 kits de material escolar a nens i nenes de tot Catalunya, dels quals 9.051 són de la província de Barcelona, atesos per Caixa Proinfància, el programa dirigit a llars en situació de pobresa amb menors de 0 a 18 anys. En total, 80.519 menors comptaran amb aquesta ajuda al conjunto de l’Estat.

Amb tres modalitats diferents per adaptar-se a cada cicle educatiu (preescolar, primària i secundària), els kits inclouen una motxilla, estoig (amb bolígraf, multicolor, llapis, goma i maquineta), ceres de colors, agenda escolar, joc de regles, compàs i calculadora científica. Aquests lots són distribuïts per les més de 170entitats socials de d’arreu de Catalunya (400 a tot l’Estat) que desenvolupen el programa en els seus territoris. A la província de Barcelona en són 71, les entitats vinculades a Caixa Proinfància que distribuiran els kits.

Una de les principals línies de treball del programa és garantir la promoció socioeducativa dels infants. Per això, a més dels lliuraments dels kits de material escolar, al llarg de tot el curs escolar es facilitaran diferents ajudes educatives a les famílies ateses per Caixa Proinfància, com ara reforç escolar o estudi assistit, suport psicomotor, atenció logopèdica i equipament escolar.

«L’atenció a la infància amb menys oportunitats és una de les prioritats de l’Obra Social “la Caixa”. Volem contribuir a oferir-los un futur més esperançador, i l’educació és una de les millors eines per aconseguir-ho.», ha explicat el president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre Fainé.

El programa treballa amb la premissa que les condicions de l’entorn, com la salut, l’organització familiar o la xarxa social, influeixen directament sobre els processos d’aprenentatge i l’escolarització, de manera que els infants i adolescents que viuen en contextos fràgils tenen més dificultats per aconseguir l’èxit escolar.

Amb el reforç educatiu es vol aconseguir que cada participant pugui desenvolupar les seves competències bàsiques, millorar els hàbits d’estudi, promoure l’autonomia en l’aprenentatge, incrementar les expectatives davant la possibilitat d’èxit, i impulsar els resultats acadèmics i el rendiment escolar. Amb tot això, també s’espera millorar l’autoestima de cada infant i adolescent, i enfortir els processos de socialització i inclusió social.