Hi ha moltes maneres de classificar esglésies.

L’interès de diferents institucions educatives envers els espais pastorals va en augment i, el que semblava, a priori, un tema d’un cert “exotisme” dins l’àmbit escolar, ha forçat l’“èxode” vers la recerca de propostes i solucions. En aquesta exploració sobre com pot esdevenir un agent evangelitzador el que s’ha anomenat el “quart agent educatiu”, l’espai escolar (a saber: el primer agent es consideraria l’aprenentatge entre iguals; el segon, la relació amb els docents; el tercer, la relació amb les famílies), hi trobem respostes molt “arquitectòniques”, d’altres molt “artístiques”...

L’interès de diferents institucions educatives envers els espais pastorals va en augment i, el que semblava, a priori, un tema d’un cert “exotisme” dins l’àmbit escolar, ha forçat l’“èxode” vers la recerca de propostes i solucions. En aquesta exploració sobre com pot esdevenir un agent evangelitzador el que s’ha anomenat el “quart agent educatiu”, l’espai escolar (a saber: el primer agent es consideraria l’aprenentatge entre iguals; el segon, la relació amb els docents; el tercer, la relació amb les famílies), hi trobem respostes molt “arquitectòniques”, d’altres molt “artístiques”...

D'acord, si en Xavier Melloni sj afirmava a una entrevista a El País que "Necessitem el silenci com a pràctica espiritual. En la societat futura, els arquitectes dissenyaran les cases amb un espai per a la meditació", serà que el que diu val tant per l'habitatge com per l'espai d'aprenentatge.

D’acord, segons Jordi Cabré Trias “l’església de la Sagrada Família d’Igualada és una blasfèmia per si mateixa i amb pecat fou concebuda”.

De acuerdo, más que ir a la escuela el jesuita y artista esloveno Marko Rupnik ha creado escuela. Quizás muchos lectores desconocen a este autor y su "escuela", el Centro artístico Aletti, pero muchos de nosotros podemos reconocerlo en la imagen o logotipo que motivó el año de la misericordia de 2016.

D’acord, més que anar a l’escola el jesuïta i artista eslovè Marko Rupnik ha creat escola. Potser molts lectors desconeixen a aquest autor i la seva “escola”, el Centre artístic Aletti, però molts de nosaltres podem reconèixer-lo en la imatge o logotip que va motivar l’any de la misericòrdia de 2016.

Durant aquest temps de pandèmia han finalitzat les obres pel nou cancell i mobiliari litúrgic per l’Ermita de la Mare de Déu de Bellvitge, culminant un llarg procés que es va iniciar al juliol de 2018. És una mostra més d’una Església que, més que confinada, és confiada i segueix sent  oferint allò que és als món contemporani.

D’acord, el llibre de referència del que us vull parlar és “Arquitectura religiosa del siglo XXI en España”, del Dr. Esteban Fernández-Cobián, professor a l’Escola Tècnica Superior de la  Universitat de la Coruña i impulsor de les diferents edicions del CIARC (Congrès Internacional d’Arquitectura Religiosa Contemporània).

El passat tres de febrer, els participants de la 21ª sessió del Seminari Intern de Patrimoni Sacre de la Fundació Joan Maragall vàrem canviar d’escenari per citar-nos a la Parròquia de Lourdes del Poble-Sec. Era una manera de celebrar els cinc anys del seminari visitant la reforma del temple parroquial “in situ” acompanyats de Mn.