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Hi ha moltes maneres de classificar esglésies.

De acuerdo, uno puede preguntar: ¿Qué es un "credencia"? ¿Sirve para "acceder al credo"? ... Yo tampoco sabía nada hasta que no me puse a reformar iglesias. La credencia es un pequeño mueble, a modo de mesita auxiliar, donde se disponen las "especies" (el pan y el vino) antes de ser consagrados en una eucaristía. Este mueble suele estar en uno de los límites del "presbiterio", el lugar elevado donde está el altar, el ambón y la silla del cura, también llamada "sede".

D’acord, us podeu preguntar: què és un “credença”? Serveix per “accedir al credo”?... Jo tampoc en sabia res fins que no em vaig posar a reformar esglésies. La credença és un petit moble, a mode de tauleta auxiliar, on es disposen les “espècies” (el pa i el vi) abans de ser consagrats en una eucaristia. Aquest moble sol estar en un dels límits del “presbiteri”, el lloc elevat on hi ha l’altar, l’ambó i la cadira del capellà, altrament dita “seu”. Presbiteri, en grec, significa “lloc dels ancians” i d’aquí deriva també, per exemple, el mot priest, “capellà” en anglès.

«J’ai choisi d’habiter la maison de Dieu»

«J’ai choisi d’habiter la maison de Dieu»

“Vosaltres, com pedres vives, sou edificats per Déu com a temple de l'Esperit” (1Pe 2,5)

La palabra holocausto proviene de la contracción de las palabras griegas holos, que significa "todo", y kaustos, que significa "quemado". En el mundo bíblico, la palabra holocausto va ligado a la idea de sacrificio expiatorio, como podemos ver en el libro del Levítico 6, 1-23. La víctima animal, a menudo un cordero, sacrificada por los pecados debía ser enteramente consumida por el fuego del altar.

El mot holocaust prové de la contracció dels mots grecs holos, que vol dir “tot”, i kaustos, que vol dir “cremat”. En el món bíblic, el mot holocaust va lligat a la idea de sacrifici expiatori, com podem veure al llibre del Levític 6, 1-23. La víctima animal, sovint un anyell, sacrificada pels pecats havia de ser enterament consumida pel foc de l’altar.

"En cada etapa, Moisés plantaba la tienda a una cierta distancia del campamento. Le había dado el nombre de «tienda del encuentro». Todo el que quería consultar al Señor salía hacia la tienda del encuentro, que estaba fuera del campamento." (Ex 33, 7)

“A cada etapa, Moisès plantava la tenda a una certa distància del campament. Li havia donat el nom de «tenda del trobament». Tothom qui volia consultar el Senyor sortia cap a la tenda del trobament, que era fora del campament.” (Ex 33, 7)