Dij, 30/10/2014
Segons informa l’Institut Ramon Llull, consorci integrat per la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona, Catalunya participa a la 14a Biennal d'Arquitectura de Venècia amb el projecte "Arquitectures Empeltades / Grafting Architecture", comissariat per Josep Torrents i Alegre amb el comissariat adjunt de Guillem Carabí Bescós i Jordi Ribas Boldú. El concepte d’empeltar consisteix en inserir una part d’un arbre proveïda d’una o més gemmes en una branca o tronc d’un altre arbre de manera que s’estableixi entre ambdós una unió permanent. Aquesta idea és represa metafòricament des de...
Dij, 30/10/2014
(Amidaments Estimatius / Eloi Aran) Ja he acabat d'empassar-me la segona temporada de la sèrie "Juego de Tronos" i, d'entrada, no m'ha semblat que podria treure'n gaire profit de cara a la pastoral perquè no hi apareix cap referècia religiosa que pugui considerar significativa. Sí que hi apareixen déus, els "déus antics", però no hi ha cap rastre d'algú que visqui des d'una relació personal amb déu i això que, tractant-se d'una sèrie ambientada en una edat medieval més o menys mitologitzada, no estaria malament que hi hagués alguna comunitat de vida religiosa. A molt estirar es podria...
Dc, 29/10/2014
   Nietzsche va escriure: «Si jo faig la guerra al cristianisme, això m’està permès perquè, per aquesta part, no he experimentat ni contrarietats ni obstacles —els cristians més seriosos han estat sempre benèvols amb mi—» (Ecce homo, Madrid, Alianza Editorial, 1984). Caldria submergir-nos en la seva infantesa per interpretar l’abast i el sentit del seu pensament. Alice Miller ens proporciona La Llave perdida per endinsar-nos en la biografia de l’autor. No obstant això, crec que aquestes paraules, amb tots els matisos necessaris, tenen vigència en el nostre context social i polític.
Un. No es...
Dij, 30/10/2014
El filòsof masnoví, autor de L'escola contra el món (Ed. La Campana, Barcelona 2008), reflexiona al seu bloc El café de Ocata (on s'hi inclouen comentaris que l'autor respon) sobre la idea de la mort de Déu de Nietzsche i acaba així: "Dostoievski es preguntava si l'home civilitzat pot ser creient. La pregunta filosòficamente inevitable em sembla més aviat la contrària: Podem ser civilitzats si no som creients?". Aquí us el deixem:
Eso de matar a Dios está hoy al alcance de cualquiera. Ya no se necesitan estudios, como antes, para llevarlo al patíbulo. Dios ya no les sirve a muchos ni como...