"Sentir-se culpable davant d'algú", per Juan Masiá
Del darrer número de Selecciones de Teología (gener-març 2010) destaquem l'article que el jesuïta Juan Masiá Clavel, conegut per les seves posicions heterodoxes en matèria de moral sexual, hi escriu sobre el sentiment de culpabilitat, que podeu llegir sencer clicant l'enllaç de sota. L'article sortí a la revista Diálogo Filosófico, el 2008, al seu número 70. Masiá en fa aquesta presentació:
Un enfoque sano sobre el tema de la culpabilidad debería evitar dos patologías: la autocondenación y la autojustificación. Mediante la refl exión sobre la fenomenología de la culpa, este artículo trata de proporcionar un marco general de referencia en el que encuadrar las diversas perspectivas de las ciencias (neurobiología, psicología, sociología, etc.) que tratan los problemas de la culpa y la responsabilidad. Dos cuestiones básicas quedan planteadas al fi nal: cómo diagnosticar si una experiencia de culpa es sana o patológica y cómo tratar las dos patologías mencionadas: la autocondenación y la autojustificación.
L'opinió publicada no sempre és coincident amb l'opinió pública, però llegint una selecció d'articles publicats ens hi poden aproximar.
Articles Anteriors
altres blogs
l'opinió publicada
Aquest article, signat pel seu editor, ha estat publicat al digital cultural Núvol amb motiu del 80 aniversari del biblista català Josep Rius-Camps.
Més actualitat
- Mor Salvador Cabré, el mossèn de la veu contundent, l’acollida i la... Catalunya Religió
- Jaume Pujol: “Més que mai necessitem la música per expressar la fe en Déu” Catalunya Religió
- Un documental català, entre els finalistes del Festival Internacional de... Catalunya Religió
- Els monestirs i el món a l’Europa medieval, tema de les Jornades de les... Catalunya Religió
- “Per al veritable cristià Jesús és el ‘tot’” Papa Francesc
- Escoles de Formació de l'Escola Cristiana: Directius, Pastoral,... Fundació Escola Cristiana de Catalunya
- El rector de Santa Coloma de Farners penja una estelada gegant al campanar Vilaweb Catalunya Religió
- Mor Mn. Raimon Canalies, fundador de l’escola Sant Feliu de Cabrera de Mar Fundació Escola Cristiana de Catalunya
- La 'parroquia roja' de Vallecas, una església allunyada del dogma La Vanguardia Catalunya Religió
- El Papa, de visita a Manresa? Regió 7 Catalunya Religió
- Càritas adapta la formació de la dona a les noves realitats dels barris Catalunya Religió
- Erdoğan Josep Maria Carbonell
- 1 de 3
- ››
El més vist
- 7/06/2013 | Inicien un estudi sobre l'església com a factor de cohesió social
- 17/06/2013 | Mor Salvador Cabré, el mossèn de la veu contundent, l’acollida i la...
- 13/06/2013 | La darrera classe del doctor Estruch
- 6/06/2013 | El foc de l’Esperit
- 6/06/2013 | Benavent: “L’Església ha d’acompanyar el poble en els processos històrics...
- 5/06/2013 | El papa Francesc em diu que és un diable
- 6/06/2013 | La catedral de Tarragona estrena nou orgue
- 12/06/2013 | Lluís Solé: “Ser bisbe a Hondures no permet fer teories des d’un despatx”
- 9/06/2013 | Sistach: “Francesc i Joan XXIII s’assemblen per l’estil i pel desig de...
- 6/06/2013 | La comunitat protestant denuncia l'intrusisme de comunitats...
- 14/06/2013 | Arrenca a Barcelona el Projecte Europeu RISECI sobre religió i cultura
- 11/06/2013 | L’arquebisbat posa el patrimoni de Sant Pau a disposició de l’atenció...
- 1 de 19
- ››








