Pasar al contenido principal

L’Editorial de la Conferència Episcopal Espanyola (EDICE) ha publicat un llibre, aquest any 2016, amb el títol Dignidad y esperanza en el mundo del trabajo. A los XX años de Pastoral Obrera, editat per Alfonso Alcaide Maestre.

Té una presentació de Fernando Carlos Díaz Abajo, Exdirector del Departamento de Pastoral Obrera de la CEAS. Acaba la presentació dient: Esta publicación es... fruto del trabajo de todos los militantes que en estos años han ido sembrando la Iglesia en las periferias del mundo obrero. Que sea también un estímulo para seguir encontrándonos en la tarea de anunciar a Jesucristo Buena Noticia para el mundo obrero.

La Introducció la fa el Bisbe de Ciudad Real i responsable del Departament de Pastoral Obrera, Antonio Algora Hernando. Fa una lloança del que es va viure en la Pastoral Obrera a les dècades dels anys 80 i 90 del segle passat.

El capítol primer és de Francisco Porcar Rebollar i tracta del Cambio de modelo social y nueva configuración del trabajo humano. El individualismo como principio de la vida social.

El segon, d’Alfonso Alcaide, fa una exposició De la cuestión social a la cuestión antropológica. La pastoral obrera y el Proyecto de Humanización.

El tercer, de Élio Estanislau Gasda, fa una presentació de la Teología del trabajo.

El capítol quart de l’esmentat Fernando Carlos Díaz, tracta de: Una nueva pastoral obrera para una renovada evangelización.

I ara us podeu preguntar: on és l’anunciada «sorpresa»?

Ja em direu si no és sorpresa trobar-se el que segueix en aquest llibre.

A la pàgina 98, després de fer unes lloances, com l’arribada del Papa Francesc, segueix afirmant:

Pero la realidad de nuestra Iglesia en España está totalmente condicionada por la imagen de la Virgen del Pilar cubierta con el manto del banco de Santander, por las relaciones del cardenal Rouco con la cúpula empresarial, por la orientación ideológica de la COPE y 13 TV o por los enfrentamientos públicos entre responsables de la Conferencia Episcopal y de los gobiernos en la defensa de la vida, de la familia, de la educación y contra la ideología de género. Todo esto metido en una coctelera y convenientemente agitado produce una imagen deformada de la Iglesia: la pastoral oficial de la Iglesia aparece marcada ideológicamente como de “derechas”, más ideología de derechas que pastoral de la Iglesia.

Aquí potser es podria aplicar allò de «algú ho havia de dir»!

Qui ho diu? Ni més ni menys que l’editor del llibre: Alfonso Alcaide Maestre.

Què en penseu?

Miquel Barbarà Anglès

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.