Vés al contingut

En plena polèmica per les declaracions 'promocionals' d'Stephen Hawking davant la recent publicació d'un llibre seu en què descarta que Déu fos el creador de l'Univers, el divulgador científic Jorge Wagensberg escriu a El País un revelador article.

D'entrada, el professor de física i ex-director del CosmoCaixa dubta sobre la literalitat del que deu estar escrit al llibre, que ningú no ha llegit encara. "Por ejemplo, el titular más frecuente en la prensa no tiene pérdida "Hawking dice que Dios no creó el universo". ¡Cielos! ¿Qué significa aquí la palabra "dice"? ¿Hay algún descubrimiento reciente de la física teórica que culmine en semejante notición? ¿Es solo un cambio de opinión de un físico famoso? Apuesto a que lo que dice Hawking es que la idea de Dios no es necesaria (o que lo es cada vez menos) para comprender la realidad de este mundo."

I afegeix Wagensberg, que s'ha declarat agnòstic en alguna ocasió: "Descartes o Newton eran enormes científicos y creyentes fervientes, pero ya aplicaban esta máxima hace más de tres siglos. La no necesidad de Dios en ciencia es una hipótesis ¡no una tesis!"

L'autor no s'està de dir el que tothom tem. "La ciencia nunca aportará pruebas sobre la existencia o sobre la no existencia de Dios. Mientras tanto, lo que parece bien encaminado es el designio de Hawking: vender muchos libros".

[D'aquest article n'ha parlat la nostra col·laboradora Cori Casanovas en un article recent a CatalunyaReligió.cat]

http://www.elpais.com/articulo/sociedad/Gran/Designio/elpepusoc/2010090…

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.