notícies relacionades
“No hem de tenir por a unir educació i evangelització a les nostres escoles”
ROGER VILACLARA –CR | No sempre és fàcil combinar evangelització i educació, però les escoles cristianes estan disposades a lluitar per mantenir la seva identitat. I aquest és un dels motius de Edua&Eva, la nova publicació que la Fundació Escola Cristiana de Catalunya ha presentat aquest dimarts a la Llibreria Claret.
Meritxell Ruiz: “La pastoral educativa és l’element més significatiu que tenim a les nostres escoles”
L'Escola Cristiana celebra el primer 'Fòrum Marc Vilarassau' per a capellans
FECC | La parròquia de Sant Pau del Camp de Barcelona ha acollit aquest dilluns el primer Fòrum Marc Vilarassau organitzat per la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC). Un acte que ha tingut present el jesuïta Marc Vilarassau i que ha servit per parlar del procés de reflexió estratègica en el que es troba immersa la FECC.
Entitats educatives presenten un llibre amb les claus per a la nova classe de religió
ROGER VILACLARA –CR | La nova classe de religió ja fa temps que és una realitat. I ara, a més, els professors compten amb un recurs que els ha d'ajudar a entendre el nou currículum basat en les competències i que els permetrà aterrar en el dia a dia, amb els alumnes, aquesta nova proposta.
Joan Planellas: "La cultura religiosa a l’escola pública no ha de fer por a ningú"
GLÒRIA BARRETE –CR | Davallada d’alumnes que escullen la classe de religió a l’escola pública, analfabetisme religiós, secularització social, o espiritualitats difuses. Aquest és el context en què els mestres i professors de religió treballen sovint l’assignatura.
Les escoles d'iniciativa social reivindiquen la seva aportació amb la campanya ‘L'Escola de la gent’
“El que més segrega és pagar per venir a la concertada”
(Laura Mor –CR) Els representants de la comunitat educativa de l’escola concertada han alertat al Parlament de Catalunya del perill de menystenir “la iniciativa social del país”. Ho han fet aquest dimarts en una compareixença en la Comissió d’Educació, a proposta del PSC. En la intervenció han reivindicat un millor finançament que permeti la gratuïtat de l’ensenyament també a la seva xarxa i han defensat un model de col·laboració público-privada.