Vés al contingut

notícies relacionades

Vedruna reconeix el potencial pedagògic dels espais exteriors

(Vedruna) “Com hauria de ser l’espai exterior per donar resposta a les necessitats de moviment, de curiositat, d’encontre amb l’altre, d’autonomia, de tranquil·litat i d’aprenentatge?”. És la pregunta que ha formulat la professora Àngels Geis de la Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació i de l’Esport de Blanquerna – URL a les famílies de les escoles Vedruna.

STEAM, moda o canvi de perspectiva docent?

(Carlos Muñoz Viso- Baula) Segur que alguna vegada has hagut de respondre al gran dilema universal: “Ets de Ciències o de Lletres?” Una separació que ha segregat al llarg de la història el coneixement de la humanitat en un binomi tangent. És curiós com l’escola d’avui es defineix com una entitat integral que defensa l’educació Holística, i a la vegada empeny els seus alumnes a una secundària que segueix marcada per aquesta dualitat confrontada “Lletres v/s Ciències”.

Barcelona acollirà el primer Simposi Internacional sobre educació i canvi

(CR/Blanquerna) Del 4 al 8 de juliol la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna acollirà el primer Simposi Internacional Barcelona - Educació - Canvi. L'organitzen la Facultat i la Fundació Jesuïtes Educació amb l'objectiu de mostrar al món les experiències que estan transformant l'educació a Barcelona. I, tot i que encara queda un mes per a que comenci, ja han assolit el topall màxim d'inscrits.

Els directors generals de Vedruna Catalunya visiten Finlàndia

(Vedruna) En una societat en constant canvi, és necessari observar l’entorn i estar al dia de les noves tendències a nivell pedagògic. Repensar l’educació i plantejar el futur de les escoles ha estat i és un dels objectius de Vedruna Catalunya. És per això que els Directors Generals de les 36 escoles Vedruna de Catalunya i la coordinadora de Vedruna Catalunya, entre el 12 i el 16 d’abril, han viatjat a Finlàndia (a la ciutat de Turku) per conèixer el sistema educatiu per excel·lència i analitzar en quins aspectes es poden fer aportacions a les escoles Vedruna.

L’Escola Pia d’Igualada inaugura un innovador restaurant pedagògic

(Escola Pia) “Com potenciar la formació dual dels alumnes de cuina i gastronomia i comptar amb possibilitats reals d’inserció laboral?” es van preguntar a l’Escola Pia d’Igualada fa algun temps. La resposta s’ha materialitzat fa unes setmanes en el restaurant l’Atelier, un restaurant pedagògic on s’hi treballen diversos conceptes com l’aprenentatge, el servei, la generositat i el futur laboral de molts joves.

panoràmica

Veure la fe