Vés al contingut
Catalunya Religió

(Salesians) Més d'un centenar de comunicadors procedents de les diferents presències salesianes de tot el territori van omplir l'auditori de Salesians Atocha. Una jornada en què els assistents procedien de diferents ambients: escoles, plataformes socials, ONGD, editorials i Centres Juvenils. La trobada va comptar amb el "Messi de la comunicació", tal com van presentar a Juan della Torre, CEO i fundador de La Machi - Comunicació de les Bones Causes.

Juan della Torre va acostar els comunicadors al treball que està realitzant la seva agència de comunicació, La Machi, que desenvolupa projectes com 'El vídeo del Papa' i 'Click To Pray', i que ha rebut recentment importants premis internacionals.

"Els comunicadors catòlics ja som emprenedors"

Della Torre va explicar que "estic orgullós que m'hagin donat l'oportunitat de ser avui aquí. A l'Argentina, la família salesiana és un dels elements més importants de la família educativa, de la qual surten nous ciutadans i líders". I va afegir, "els porto una notícia, com a comunicadors catòlics, els agradi o no, ja són emprenedors, perquè avui estem vivint un moment de transformació en la comunicació de l'església, amb el que comporta la dificultat dels processos d'adaptació al canvi i de sortir de la nostra zona de confort. Per tant, tots els que treballem en això estem en un procés d'emprendre".

La Jornada també va comptar amb un Taller per aprendre a fer un pla de màrqueting social, amb una ponència sobre Comunicació de crisi a càrrec de Justiniano Vila, també de La Machi i finalment a la tarda un Taller en el qual es van desenvolupar conceptes sobre gramàtica de la imatge, gravació i edició en aparells de vídeo lleuger com el telèfon mòbil, a càrrec de Maria Albendea, Adrián Cereceda (professors de Salesians Atocha) i Juan Soria (realitzador de TVE).

En línia amb el Papa Francesc

"La comunicació de bones causes: el valor de la imatge" tema de la III Jornada de Comunicació, va estar totalment alineat amb el Missatge de les Comunicacions del Papa Francesc.

En aquest sentit, Javier Valiente, responsable de Comunicació de Salesians Espanya va subratllar que "estem en una època de gran facilitat per compartir notícies i arribar a molta gent dels nostres ambients i de fora, però al mateix temps tenim una gran responsabilitat de comunicar de forma veritable. Som responsables del que mou el molí, i com a família salesiana ens hem de comprometre. Hem de ser capaços de fer una comunicació constructiva, fomentar la cultura de la trobada -que és molt més que intercanviar un missatge- i fer-ho amb un estil comunicatiu obert i creatiu. L'esperit de família, l'acostament i la companyia, són actituds que també es poden viure en aquest pati digital".

Per la seva banda, l'Inspector de Santiago el Mayor, Juan Carlos Pérez Godoy, en representació de P. Cristóbal López, va emfatitzar que "les persones necessiten missatges d'esperança, de confiança, bones notícies. Si la nostra premsa, mitjans de comunicació i agències, fessin una opció per comunicar un altre tipus de notícies possiblement estaríem construint un altre món". Pérez Godoy va concloure amb una reflexió que va fer el Papa a la família salesiana durant el Capítol general XVII quan els va rebre en Audiència. "Heu de seguir estant amb els joves, fins i tot utilitzant nous missatges, però comprenent que el llenguatge que millor entenen és el llenguatge del cor".

Territori
Institucions

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.