Vés al contingut
Catalunya Religió

(Aleteia) Aleteia, agregador mundial dels webs catòliques, surt de la fase beta i presenta funcions innovadores gràcies a la utilització dels serveis oferts per Google. La xarxa dels Cercadors de la Veritat sobre qüestions de fe, vida i societat anuncia també un model d'escolta i de resposta als usuaris amb els sistemes del business inteligence, implementats per la societat d'assessorament digital 3rd Place.

Un projecte editorial basat en l'escolta

El desafiament editorial de Aleteia, que avui produeix continguts en sis llengües i aviat en deu, passa a través de l'escolta de la xarxa (web listening). Això significa l'ús d'instruments innovadors, com els posats a disposició per "3rdPlace", per comprendre els trending topics (temes de tendència en línia).

Aquest innovador sistema de producció ofereix a Aleteia la garantia d'una àmplia cobertura eficaç, basada en els principals temes d'actualitat, des d'una òptica catòlica oberta al diàleg amb tots els creients i els no creients, aquells que busquen la veritat.

Durant la roda de premsa es presentarà, com a resultat d'aquesta activitat d'escolta de la xarxa, el primer informe "Web listening i espiritualitat" que presenta els "trending topics ètic-religiosos del 2012 a la xarxa".

La sortida de la versió beta coincideix amb la presentació de la primera aplicació mòbil d'Aleteia en ocasió de l'Any de la Fe "Porta Fidei", per a Smartphone i Tablet (Android i IOS), que oferirà una cobertura en temps real dels esdeveniments i discursos de Benet XVI i l'Església en el món durant tot l'any.

Els serveis i la tecnologia de Google

La col·laboració amb Google Enterprise es materialitza sobretot en l'adopció, per part de Aleteia, de la tecnologia de cerca de Google, un motor de cerca intern destinat a la valoració dels continguts publicats pels partners de Aleteia a la galàxia catòlica de la xarxa.

A més Aleteia adopta la plataforma cloud de Google App Engine, per respondre a les exigències d'una comunitat en creixement, que potencialment reuneix més d'un bilió de persones de tot el continent. Google App Engine és la plataforma de hosting i desenvolupament d'aplicacions de Google, que permet la creació d'aplicacions web d'un trànsit elevat sense haver de gestionar la infraestructura gràcies a l'ús de la mateixa tecnologia que proveeix de velocitat i fiabilitat a les webs de Google . Google App Engine afavorirà la màxima escalabilitat global de la plataforma, garantint un nivell de seguretat de connectivitat (Service Level Agreement) igual al 99,95%.

I sobre Google App Engine que Scube NewMedia, Google Enterprise Premium Partner, ha desenvolupat el framework aplicatiu APE, usat per crear una plataforma innovadora per gestionar i publicar els continguts de Aleteia.org. APE ha fet possible la integració dels serveis i de les tecnologies web-based, habilitant el control centralitzat del portal des de qualsevol dispositiu i optimitzant la consulta dels usuaris en qualsevol lloc del món.

Scube NewMedia ha donat suport a Aleteia en la creació i desenvolupament del projecte tecnològic, formant plataformes i solucions per integrar els serveis Cloud i de Google. A més d'haver contribuït a la sinergia entre les diferents tecnologies, Scube NewMedia ha posat a disposició de Aleteia seves competències i la seva gran experiència com Cloud Solutions Provider.

Luca Giuratrabocchetta, president de l'empresa Google Itàlia, va parlar de l'adopció dels instruments de Google per part de Aleteia: "La col·laboració amb Aleteia representa un gran desafiament: facilitar l'accés a una elevada quantitat d'informació i afavorir la interacció entre un ingent nombre d'usuaris de tot el món amb una eficiència, fiabilitat i seguretat total. Des la primera trobada amb Aleteia ens hem sentit motivats a fer aquest viatge junts, posant al servei del network l'experiència i la tecnologia Enterprise (ja sigui en el món Search que Cloud) que forma part de l'ADN de Google.

La publicitat de Aleteia es realitza a través de AdEthic

Aquesta roda de premsa és l'ocasió per presentar AdEthic, el nou network de publicitat internacional llançat, com Aleteia, per la Fundació pota l'Evangelització a través dels Mitjans.

Els servei de advertsing de AdEthic funcionen també amb tecnologia Google, en particular utilitza la plataforma de publicitat DoubleClick, i gaudeixen de la capacitat de recopilació de Google AdSense i la distribució publicitària de Google AdExchange.

A dia d'avui, centenars de partners provinents de la network d'Aleteia i de tot el món catòlic han demanat el poder utilitzar els serveis d'advertising de Aleteia, que preveu poder estar a ple rendiment en el pròxim mes de març, després d'un temps de proves amb Aleteia.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.